הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיא איראן מתכונן לסנקציות האמריקאיות: "צפויים לנו כמה חודשים קשים"
חסן רוחאני התייחס לסבב העיצומים השני של ארה"ב על ארצו, שיחל ב-5 בנובמבר ויחול על הנפט. טראמפ: לא חייבים לרכוש נפט מאיראן, יש כמות מספקת במדינות אחרות

נשיא איראן, חסן רוחאני, הודה בראיון לכלי התקשורת בארצו כי סבב הסנקציות האמריקאי השני על טהרן, שייכנס לתוקפו ב-5 בנובמבר ויכלול עיצומים על הנפט האיראני, עלול לפגוע בכלכלת איראן. "צפויים לעבור עלינו כמה חודשים קשים", אמר רוחאני, שהבטיח כי "נעשה כל שביכולתנו על מנת לצמצם את הנזק ולמנוע בעיות".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוחאני. "איננו חוששים מארה"ב ומהסנקציות שלה". צילום: EPA

 

הסבב הנוכחי יכלול סנקציות על הנפט האיראני, ענף הייצוא העיקרי של הרפובליקה האסלאמית, אך רוחאני ניסה לשדר ביטחון עצמי לנוכח הפגיעה הצפויה בכלכלת איראן ואמר כי "איננו חוששים מארה"ב ומהסנקציות שלה.  מדובר בעוול חדש מצד אמריקה. העם באיראן צריך לדעת כי ממשלתו לא תסבול איומים".


ואילו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלח מזכר למזכירי המדינה, האוצר והאנרגיה של ארצו בו כתב כי הוא בטוח בכך שיש כמות מספקת של נפט ומוצריו במדינות אחרות, כך שניתן להימנע מרכישתם מאיראן. המסר הגיע ימים אחדים לפני סבב העיצומים השני, ב-5 בנובמבר, שיכלול הפעם גם מגבלות בתחום האנרגיה. 


עם זאת, מדינות אחרות בעולם נערכות לסנקציות האמריקאיות על הנפט האיראני וגם מחפשות הקלות. ארה"ב הודיעה כי תאפשר להודו ודרום קוריאה להמשיך לקנות נפט מאיראן למרות חידוש הסנקציות. על פי האקונומיק טיימס, עיתון היוצא באנגלית בהודו, הודו תורשה לקנות מיליון ורבע טונות של נפט איראני מדי חודש עד מרץ, אך תצמצם את היבוא שלה בשליש.


מתקן הפקת נפט באיראן. ייצוא הנפט פחת בשליש עוד לפני כניסת הסנקציות לתוקפן. צילום: סוכנות הידיעות האיראנית


על פי דיווח בבלומברג, גם דרום קוריאה תזכה לפטור מהחרם על איראן ותנאיו צפויים להתפרסם בימים הקרובים. יפן ביקשה גם היא היתר להמשיך לסחור עם הרפובליקה האסלאמית, אך טרם נענתה. ההערכות הן כי עד כה הסנקציות על איראן צמצמו את יצוא הנפט שלה בכשליש. סין הצהירה בעבר כי תוסיף לקנות נפט מאיראן על אף הסנקציות אך ייתכן שפחית משמעותית את הכמויות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE