הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ צייץ "הייתה לי שיחה טובה מאוד עם נשיא סין" - והבורסה הגיבה בעליות
הנשיא ציין כי השיחה עם שי ג'ינפינג הייתה עם "דגש על נושא הסחר". דיווח: ביקש מבכירים בממשל להכין טיוטת הסכם סחר עם סין. השניים צפויים להיפגש בוועידת G20 בארגנטינה בסוף נובמבר

האם מלחמת הסחר בדרך להפסקת אש? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוביל לעליות בבורסה, לאחר שצייץ בטוויטר כי הייתה לו "שיחה ארוכה וטובה מאוד" עם נשיא סין, שי ג'ינפינג. טראמפ הוסיף כי השיחה הייתה "עם דגש כבד על הסחר" וציין כי "הדיונים מתקדמים בצורה יפה". טראמפ וג'ינפינג צפויים להיפגש בסוף החודש, בוועידת G-20 שתתקיים בארגנטינה. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג. האם החיוכים יובילו לרגיעה במלחמת הסחר? צילום: AP


עוד דיווח שהוביל לאופטימיות הוא של "בלומברג", שדיווחה כי הנשיא האמריקאי הנחה כמה מבכירי ממשלו להכין טיוטה להסכם סחר פוטנציאלי עם סין, כך מקורבים לנושא. לפי המקורבים, הבעיה המרכזית היא נושא גנבת קניין רוחני על ידי חברות סיניות.


הבורסה כמובן הגיבה בעליות שערים לציווץ ולדיווחים, שכן מדובר בשינוי כיוון אפשרי בנוגע למלחמת הסחר שהלכה והסלימה בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. רק בסוף חודש אוקטובר דווח ב"בלומברג" כי ממשל טראמפ מתכוון להודיע בתחילת דצמבר על הטלת מכסים על כל הסחורות מסין שטרם מוסו. זאת, אם השיחות בין טראמפ לג'ינפינג ייכשלו. שווי המוצרים הנוספים עליהם מאיימת ארה"ב להטיל מכס עומד על 257 מיליארד דולר. זאת, בנוסף למוצרים בשווי מאות מיליארדי דולרים שעליהם כבר הוטל מכס.


לאנהי צ'ן, מומחה לסין שמרצה בחוג למדיניות ציבורית באוניברסיטת סטנפורד וחוקר שותף במכון הובר, טען בראיון לרשת CNBC כי צפויה בחודשים הקרובים רגיעה במלחמת הסחר. לדבריו, הציוץ של הנשיא הוא אחד מכמה "סימנים מקדימים" לכך שהוא באמת מקווה לפתור את המחלוקת המתמשכת עם בייג'ינג. צ'ן אמר כי "ההרגשה שלי היא שהנשיא טראמפ מעוניין להגיע להסכם עם סין". לדבריו, "אני מאמין שהם מחפשים איזו התקדמות, אפילו קלה. הם רוצים לומר: 'הגענו להסכמה על משהו קטן' ולהשתמש בזה כזרז להגיע להסדר בנושאי המסחר בין ארה"ב וסין".


דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג. הפער בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם נותר גדול, בעיקר בנושאי גנבת קניין רוחני. צילום: רויטרס


לדברי צ'ן, מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין היא "הנטל הגדול ביותר" על האמריקאים. להערכתו, למרות שהרטוריקה של טראמפ נגד סין נותרה לוחמנית, החשש מכך שהסלמת מלחמת הסחר תפגע בכלכלה האמריקאית מתחיל להשפיע על החלטותיו.


לעומתו, חברת הייעוץ יורואסיה מעריכה כי עדיין נותרו מכשולים רבים בדרך לפתרון המשבר. האנליסטים של החברה כתבו כי "הפער בנושאים המרכזיים נותר גדול, ולא מופעל על טראמפ מספיק לחץ פוליטי כדי שיסכים להסכם חלש עם סין". לקראת הפגישה המתוכננת בין טראמפ לג'ינפינג, מזהירים בחברה כי "כפי שקרה כבר במו"מ בין סין וארה"ב בשנה האחרונה, טראמפ עשוי להגיב ליחס החם מצידו של שי, אך יכול לשנות במהירות את דעתו אם יועצי המסחר שלו ישכנעו אותו שארה"ב יכולה להשיג עסקה טובה יותר אם תמשיך להפעיל לחץ".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE