הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן פרנסיסקו: בבית הכנסת של חב"ד לא לוקחים סיכונים
הטבח הנורא בפיטסבורג הדליק נורה אדומה בקרב קהילות יהודיות אחרות בארה"ב ובסן פרנסיסקו אנשי בית חב"ד מנסים לגייס כסף כדי להתקין בבית הכנסת אמצעי אבטחה משוכללים

הפיגוע המחריד בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג בשבת האחרונה הציף בין השאר גם את שאלת האבטחה בבתי כנסת ברחבי ארה"ב שסובלת בשנתיים האחרונות מצמיחה במקרי האנטישמיות. הנשיא טראמפ התייחס לעניין האבטחה לאחר הפיגוע הרצחני וטען כי אם הייתה בבית הכנסת בפיטסבורג אבטחה ראויה זה לא היה קורה. ראש העיר של פיטסבורג, ביל פדוטו, טען בתגובה כי הבעיה היא דווקא מדיניות אחזקת הנשק בארה"ב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הכנסת של חב"ד בסן פרנסיסקו (צילום: abc7)


מדיניות הנשק לא תשתנה בקרוב ככל הנראה אז לבתי כנסת בארה"ב אין ברירה אלא להגיב לתמרור האזהרה הענקי שהגיע בשבת האחרונה ולשדרג את מערך האבטחה. בבית חב"ד בסן פרנסיסקו אכן מנסים לעשות זאת ולהיערך עד כמה שאפשר לכל תרחיש מסוכן אך הבעיה היא שזה עולה כסף, לא מעט.

הרב משה לנגר מבית חב"ד הבין כי יש צורך לטפל בנושא האבטחה אך מכיוון שבית הכנסת מתקיים אך ורק בסיוע של תרומות הבין כי הוא צריך לבקש את עזרת חברי הקהילה של בית הכנסת ושלח לכולם מייל עם בקשה של תרומה עבור שיפורי האבטחה הדרושים כאשר העלות הכוללת הוערכה בכ-10 אלף דולר.

זמן קצר לאחר מכן הרב לנגר הבין שהעלות האמיתית מתקרבת יותר לסכום של 80 אלף דולר: "אתה רוצה להשיג את המנעולים הכי טובים או את הזכוכית הכי טובה ומעבר לזה אתה רוצה להפוך חדר אחד לחסין מפני כדורים ורק דלת בטיחותית לחדר כזה תעלה בין 10 ל-12 אלף דולר".


הרב משה לנגר: "אנו צריכים להיות בטוחים ומוגנים" (צילום: abc7)


הרב לנגר הסביר כי המטרה בין השאר להפוך את הקירות החיצוניים ודלתות הכניסה למוגנים כמה שיותר כדי שהסיכוי שהתקפה כלשהי תחדור אותם יהיה נמוך. חלק גדול מאחד הקירות החיצוניים מורכב מחלונות זכוכית גדולים שסדקים רבים כבר מופיעים עליהם, מה שהופך אותם לקלים לשבירה.

בין האמצעים הנוספים שאנשי בית חב"ד מעוניינים להכניס ישנו כאמור חדר בטחון וגם אימוני ירי כדי להיות מוכנים לכל צרה שלא תבוא. הרב לנגר הדגיש כי כל התרומות שייאספו יהיו אך ורק לצורך שיפורי האבטחה וטען כל האמצעים הכרחיים כדי להגן על המתפללים בצורה הטובה ביותר שאפשר: "אנו רוצים להיות פתוחים ומזמינים אבל אנו צריכים להיות גם בטוחים ומוגנים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE