הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כשהשחקן מנסה לתת לעצמו פנדל - מה קורה כשהממונה על הבחירות הוא גם מועמד
תפקיד מזכיר המדינה במדינה אמריקאית מקביל בערך ל"שר הפנים". אבל בתקופת מערכת בחירות, מתלוות לו גם רבות מסמכויותיו של מה שבארץ הוא יו"ר ועדת בחירות. כעת טוען משרדו של בריאן קמפ (מזכיר המדינה ומועמד למושל ג'ורג'יה), מבלי להציג בדל ראיה, שהיה ניסיון לפרוץ למערכת רישום המצביעים, וכי משרדו פתח בחקירה בנדון נגד המפלגה הדמוקרטית במדינה

יומיים לפני הבחירות למשרת מושל המדינה, הודיע משרדו של מזכיר המדינה בריאן קמפ - שהוא גם המועמד הרפובליקני לתפקיד המושל - כי נפתחה חקירה נגד המפלגה הדמוקרטית במדינה בשל "ניסיון כושל לפרוץ למערכת רישום המצביעים של המדינה". הדמוקרטים מכנים את המהלך "תעלול פוליטי".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: המועמד הרפובליקני בריאן קמפ. גם מימין: מזכיר המדינה הממונה על ניהול הבחירות, בריאן קמפ. משמאל: המועמדת הדמוקרטית, סטייסי אייברמס (צילום: ג'סיקה מקגאוון, גטי)


"לאחר ניסיון פריצה כושל למערכת רישום המצביעים של המדינה, פתח משרד מזכיר המדינה בחקירה נגד המפלגה הדמוקרטית של ג'ורג'יה בליל שבת, שלושה בנובמבר 2018", נאמר בהודעת משרדו של קמפ. "שותפינו הפדרליים, כולל המשרד לביטחון המולדת והבולשת הפדרלית, קיבלו הודעה מיד". לא נמסר כל פרט שהוא על ניסיון הפריצה לכאורה או הקשר שלו למפלגה הדמוקרטית. דוברת משרד מזכיר המדינה קנדיס ברוס סירבה להגיב אולם אישרה כי המפלגה הדמוקרטית המדינה נחקרת "בחשד לפשעי סייבר".

רבקה דהארט, מנכ"לית המפלגה הדמוקרטית בג'ורגי'ה, אמרה כי "החקירה במרכאות של קמפ היא שימוש לרעה בסמכות מצידו של מזכיר מדינה נטול אתיקה". עוד אמרה דהארט כי "להבהיר, טענותיו המשמיצות של בריאן קמפ הן שקריות ב-100%. התעלול הפוליטי הזה ימים ספורים לפני הבחירות מבהיר שוב מדוע הוא איננו ראוי לאמון".

המגיש ג'ייק טאפר עידכן את סטייסי אייברמס, המפגרת מאחורי קמפ באחוז בודד בסקרים, על האשמותיו של יריבה בשידור  חי בתוכניתו "מצב האומה". תגובתה היתה כי לא שמעה על כך דבר וכי זה אינו אלא "ניסיון נואש מצידו של יריבי להסיח את דעתם של אנשים מן העובדה ששני שופטים פדרליים מצאו שהזניח את חובותיו". "הוא נואש להסיט את השיחה מכישלונותיו, מסירובו לעמוד בחובותיו ומן העובדה שהוא חלק ממערכת כלל-ארצית של דיכוי מצביעים שלא תעבוד בבחירות האלה".


הפגנה נגד דיכוי הזכות להצביע באטלנטה, ג'ורג'יה (צילום: VICE)


זהו רק השלב האחרון במערכה בג'ורג'יה, שמנצלת אולי יותר מכל מדינה אחרת את החופש מאז ביטול חלקים מחוק זכויות ההצבעה, שהטילו פיקוח על הליכי הבחירות במדינות מסוימות. על פי הדיווחים השונים במצטבר, ניפה קמפ מפנקס הבוחרים קרוב לחצי מיליון שמות - כחמישה אחוזים מכלל אוכלוסיית המדינה, ואחוז גבוה בהרבה מכלל הזכאים להצביע. 

קמפ גם סוגר מיקומי קלפיות, מגביל את שעות הפעילות של מוקדי ההצבעה המוקדמת וממקם את הקלפיות המועטות שהוא משאיר באזורים מרובי המיעוטים ומעוטי התמיכה בו בנקודות לא נגישות ומרוחקות ממרכזי האוכלוסיה.

ביום שישי העניקה השופטת הפדרלית האזורית אלנור רוס צו חירום שיאפשר ל-3,141 בוחרים להצביע ביום שלישי. בוחרים אלה נמחקו מן הפנקס בשל חוק "התאמה מדויקת" מחמיר שפוסל מצביעים בשל טעויות אנוש באיות שמם. בהחלטתה ציינה השופטת את "היחס השונה לו זוכים אנשים שהם ברובם בני מיעוטים".

הדמוקרטים קוראים לקמפ מאז תחילת המירוץ לפרוש מתפקיד מזכיר המדינה, ומצביעים על ניגוד העניינים הברור בעמידה בראשות המשרד המפקח על הבחירות בעודו מתמודד לתפקיד בעצמו. אם תיבחר, תהפוך סטייסי אייברמס לאישה השחורה הראשונה המכהנת כמושלת מדינה בארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE