הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצב הדמוקרטים: טוב אך לא בטוח בבית הנבחרים, קשה אך לא בלתי אפשרי בסנאט
אם הסקרים האחרונים נכונים, הדמוקרטים יחזירו לעצמם את השליטה בבית הנבחרים לאחר שמונה שנות שלטון רפובליקני, אבל בסנאט נראה שלא יצליחו לצבוע שני מושבים נוספים בכחול בסיבוב הזה. הנשיא טראמפ בדרום, בניסיון לעזור למועמדים רפובליקנים במירוץ למושל ג'ורג'יה ולסנאט בטנסי

המרתון הדמוקרטי להחזיר למפלגה את הרוב בבית הנבחרים מאיץ לקראת קו הסיום, וכל המדדים הארציים, האחרונים שיפורסמו לפני הבחירות, מראים כי המפלגה הדמוקרטית בדרך לשים קץ לרוב רפובליקני בן שמונה שנים בבית התחתון של הקונגרס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הצד הכחול מוביל בנקודות, אבל נוקאאוט לכאן או לכאן יירשם רק בקלפי - וחלקו כבר נרשם ורק טרם נספר (צילום: Shutterstock.com)


סקרים חדשים (ABC עם הוושינגטון פוסט ו-NBC עם הוול סטריט ג'ורנל) מראים כי לדמוקרטים יתרון שמתקרב לדו-ספרתי בשאלת הקונגרס הגנרית ("מי תרצי שייבחר בנפה שלך, דמוקרטי או רפובליקני?"). זהו יתרון שעל פי מדדי עבר ייתרגם למעט יותר מ-23 המושבים נטו שעל הדמוקרטים ללכוד, יחסית לכוחם כיום, כדי להפוך לרוב. הסיבה שזה לא יהיה רוב גדול יותר היא בעיקר יתרון מבני בשרטוט נפות בחירה, שבוצעה בעשורים האחרונים בעיקר כדי להטות את התוצאות לכיוון האדום.

התחזית הזו  קיבלה חיזוק מצד "מעקב מדינות המפתח" של רשת CBS, שהראה יתרון דמוקרטי של 225-210 - אבל סטיית התקן הסטטיסטית היא בגודל 13 מושבים - הפרש שדי בו לשנות את זהות המפלגה הקובעת את סדר היום בבית הנבחרים.


טראמפ עם מושל פלורידה, המועמד מחרתיים לסנאט, ריק סקוט. חורש את הדרום (צילום: אורלנדו וויקלי)


בעוד הבית התחתון בסכנה ממשית, מתמקד הנשיא טראמפ בלוודא שגם הבית העליון (הלא הוא הסנאט) ומספר משרות מושל חשובות במיוחד לא יילכו בעקבותיו. יש לו שתי תחנות בדרום היום (ראשון) בתמיכה במועמדים רפובליקנים: אחר הצהריים עם המועמד למושל ג'ורג'יה בריאן קמפ, ואירוע בערב עם המועמדת לסנאט מטעם טנסי, חברת בית הנבחרים מרשה בלקבורן.

לא סביר שהדמוקרטים יצליחו להשיג את שני המושבים (נטו) שהם צריכים כדי לשנות את השליטה בסנאט. כך הודה אפילו הסנאטור הדמוקרטי כריס ואן הולן (מרילנד), בראיון בפוקס ניוז. "יש לנו נתיב", אמר, "אבל הוא צר מאד".

כך לדוגמא למרות סקר של פוקס ניוז בשבוע שעבר, מודים האסטרטגים בשני הצדדים שהמרוץ צמוד בהרבה ומצביעים על המספר חסר התקדים של קולות שכבר נשלחו בהצבעה מוקדמת בטנסי ובמדינות מפתח אחרות. טקסס ונבאדה כבר חצו את מספר הקולות הכולל מבחירות אמצע הכהונה הקודמות ב-2014, בקולות המצביעים המוקדמים בלבד. בטנסי ובאריזונה ההצבעה המוקדמת הגיעה כדי מרחק נגיעה של כ-60 אלף מכלל הקולות בבחירות המקבילות הקודמות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE