הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש עיר נורת' אוגדן מיוטה נהרג באפגניסטן
תגובות עצובות במדינה לאחר שראש העיר של נורת' אוגדן, המשרת גם במשמר הלאומי של יוטה, נהרג בעת מילוי תפקידו במדינה שסועת הקרבות כתוצאה מ"התקפה מבפנים" של חייל מהכוחות האפגנים

ברנט טיילור, ראש עיר מיוטה ששירת בשמר הלאומי של המדינה, נהרג אתמול באפגניסטן לפי הודעה רשמית שנמסרה מסגן המושל של יוטה, הודעה שהכתה בהלם את העיר הקטנה והנחיתה עצב על רבים במדינה שהכירו אותו. סגן המושל ספנסר קוקס, כתב את תחושותיו בחשבון הפייסבוק שלו: "אני מתקשה למצוא את המילים, אני אוהב את ראש העיר טיילור, את אשתו המדהימה ו-7 ילדיהם המתוקים". נציגים רשמיים במדינה התייחסו לטיילור כ"גיבור, אב נהדר, וחבר יקר" כאשר מושל יוטה, גארי הרברט אמר כי לבו "שבור".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונה מתוך חשבון הפייסבוק של טיילור שצולמה ימים ספורים לפני מותו


טיילור נהרג וחייל נוסף נפצע בבירה קאבול במהלך מה שזוהה כ"התקפה מבפנים" שבוצעה ע"י חבר מהכוחות הלאומיים להגנה וביטחון של אפגניסטן. זו הפעם השנייה בתוך פחות מחודש שאירוע כזה קורה כאשר במהלך אוקטובר הותקף מפקד נאט"ו באפגניסטן, גנרל סקוט מילר כאשר שומר ראש של מושל מקומי פתח באש לעבר נציגים רשמיים של ארה"ב ואפגניסטן, מילר הצליח להימנע מפגיעה.

התקפות מסוג זה, בהן חיילים אפגניים הורגים חיילים של ארה"ב או חברה אחרת בקואליציה של המדינות זכו גם לכינוי "green-on-blue" כאשר התקרית האחרונה התרחשה גם כן בחודש שעבר כאשר חייל צ'כי נהרג בעיר הראט, העיר השלישית בגודלה באפגניסטן.

התקרית דווחה כבר אתמול הודעה שנמסרה אתמול ע"י כוח המשימה של נאט"ו באפגניסטן, אך אז עדיין לא פורסם שמו של טיילור. הדיווח של נאט"ו מסר גם החייל האפגני שהרג את טיילור נורה מיד בתגובה ע"י כוחות אפגנים אחרים שהיו במקום.

טיילור, ראש העיר של נורת' אוגדן המונה קרוב ל-20 אלף תושבים, כיהן בתפקידו מאז 2013 אותו שילב כאמור גם עם תפקידו במשמר הלאומי של יוטה. טיילור לא היה חבר במשמר הלאומי רק כחייל מילואים אלא שירת גם באופן מלא במהלך כשבע שנים, מתוך תקופה של למעלה מעשור במשמר הלאומי. התקופה הנוכחית שלו באפגניסטן הייתה חלק ממסע של שנה אותו החל בינואר האחרון כאשר בעברו ערך מסע כזה פעמיים נוספות, במלחמה שהתרחשה בעירק ושוב באפגניסטן.


איש צבא מוערך וראש עיר אהוב (צילום: sltrib)


תושבי נורת' אוגדן העריכו מאוד את טיילור והוא אף זכה לליווי משטרתי מיוחד ולמחווה מצד מאות מתושבי העיר שיצאו לרחובות לעודד אותו ביום בו יצא לשירות באפגניסטן בתחילת השנה. טיילור השאיר מאחוריו כאמור אשה ושבעה ילדים כאשר את צעדיה הראשונים של בתו הפעוטה זכה השנה לראות דרך הסקייפ.

טיילור הספיק להשאיר חותם אחרון בשבוע שעבר כאשר עודד את הציבור האמריקאי לגשת לקלפיות ולהצביע ואמר כי הוא מקווה שלא משנה איזה צד ינצח בבחירות, הדמוקרטים או הרפובליקנים, "כולנו נזכור שיש הרבה יותר דברים שמאחדים אותנו כאמריקאים מאשר מפרידים בינינו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE