הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בחירות 2018: הישגי המפתח משלושת המרוצים
הגל הכחול היה חלש מהמצופה אבל זיכה את הדמוקרטים בשליטה מחודשת בקונגרס ובחמישה כסאות מושל, כולל במקומות מפתיעים

בחירות האמצע שנערכו אתמול לא סיפקו הפתעות משמעותיות ביחס למה שניבאו הסקרים. התקוות לגל כחול סוחף במיוחד התבדו, עם התחזקות האחיזה הרפובליקנית בסנאט, אולם החזרת השליטה בבית הנבחרים וכמה ניצחונות מרשימים בבחירות למשרת המושל הם בהחלט הישגים מרשימים. כשתי המפלגות יחלו בימים הקרובים את הכנותיהן לבחירות 2020, אלה הישגי המפתח מבחירות אמצע הכהונה הראשונה של דונלד טראמפ.

בית הנבחרים

הפרש של 23 חברי קונגרס, שני שליש מתוכם נשים, השיג לדמוקרטים את הרוב המחודש. ננסי פלוסי מקליפורניה חזרה לתפקידה כמנהיגת הרוב ואליה תצטרפנה, בין היתר, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק, האישה הצעירה ביותר שנבחרה אי פעם לקונגרס; קנדרה הורן שניצחה באחת המדינות הכי רפובליקניות בארצות הברית, אוקלהומה; ושאריס דיווידס מקנזס, אחת משתי הילידות האמריקאיות הראשונות שנבחרות לקונגרס בהיסטוריה של ארצות הברית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחת משתי הילידות האמריקאיות הראשונות בקונגרס אי פעם. שאריס דיווידס מקנזס (צילום: ABC)


סנאט

הרפובליקנים אמנם חיזקו את אחיזתם בבית הנבחרים העליון, כשהדי פרשת מינוי השופט ברט קאבנאו עדיין נותנים אותותיהם בהחלטות המצביעים. כך לדוגמה, נענשו היידי הייטקמפ מצפון דקוטה וקלייר מקאסקיל ממיזורי על התנגדותן למינויו והפסידו למתמודדים הרפובליקנים נגדן. הסנאטור הדמוקרט ממערב וירג'יניה ג'ו מנצ'ין קיבל את הפרס שלו על התמיכה בקאבנאו ונבחר מחדש בקלות. ריק סקוט, מושל פלורידה היוצא, הדיח את הדמוקרט המכהן ביל נלסון באחד המרוצים המסקרנים והצמודים. בטו או'רורק הכריזמטי נכנע לוותק של טד קרוז והפסיד בטקסס, בעוד ברני סנדרס ואליזבת וורן יכולים להתחיל לשאת עיניים ל-2020 אחרי נצחונות קלים בורמונט ובמסצ'וסטס בהתאמה.

מרוץ מעניין וצמוד במיוחד מתנהל באריזונה, בין שתי חברות קונגרס שאחת מהן תהיה לאישה הראשונה שמכהנת בסנאט מטעם המדינה. על פי הדיווחים, לא ניתן עדיין להכריע בהתמודדות בין קירסטן סינמה הדמוקרטית ומרתה מקסאלי הרפובליקנית והמנצחת תוכרז רק עם ספירת מלוא הקולות.


צמוד מכדי להכריע, אבל אחת מהן תהיה האישה הראשונה מטעם אריזונה בסנאט. סינמה (משמאל) ומקסאלי (צילום: ABC)


מושלים

המרוץ מסקרן ביותר עדיין מתנהל בג'ורג'יה, שם נכון לכתיבת שורות אלה טרם הוכרז המנצח/ת. ההתמודדות בין מזכיר המדינה בריאן קמפ ומנהיגת המיעוט הדמוקרטי בסנאט המקומי סטייסי אברמס הייתה צמודה לאורך היום. על אף יתרון עקבי לקמפ אברמס סירבה להודות בהפסד ותמתין לתוצאות הסופיות. ג'ורג'יה עמדה במוקד ביקורת ציבורית על רקע ההחלטה להקשות את דרישות הזיהוי לטובת ההצבעה, מה שפגע במאות אלפי מצביעים פוטנציאליים, רובם שחורים.

בפלורידה ניצח ריק דסנטיס הרפובליקני את אנדרו גילום הדמוקרט, למרות סקרים מחמיאים שהעניקו יתרון לגילום. ההפרש, עם זאת, היה זעום והחלטת המדינה להחזיר לכמיליון וחצי אסירים משוחררים את זכות ההצעה הייתה יכולה לשנות את התמונה לו הייתה מתקבלת קודם. בסך הכל הפכו הדמוקרטים את המושבים והחליפו מושלים רפובליקניים בחמש מדינות, כשההפתעה המרכזית נרשמה בקנזס עם ניצחונה של לורה קלי.

ניצחונות צפויים נרשמו על ידי אנדרו קואומו בניו יורק וגאווין ניוסום בקליפורניה, שימשיכו להוביל את ההתנגדות למדיניות טראמפ בשנתיים הקרובות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE