הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפנים החדשות בפוליטיקה הארצית: נשים מקבוצות מיעוטים
בחירות האמצע שנערכו אתמול הם שעתן היפה של נשים רבות: אפרו-אמריקניות, ילידות ואפילו מוסלמיות. "הניצחון הזה נעשה בזכות רעיונות טובים"

נשים מוסלמיות ואמריקניות-ילידות הן הפנים החדשות והמפתיעות של בחירות האמצע שנערכו אתמול (שלישי). מדובר על נשים שעשו היסטוריה, והצליחו לשנות במעט את הגיוון האתני במוסדות השונים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האמריקנית הילידה הראשונה שנבחרה לקונגרס. שאריס דייוידס


שאריס דייוידס, דמוקרטית מקנזס, הפכה לאישה האמריקנית הילידה הראשונה בהיסטוריה שנבחרה לקונגרס, תוך שהיא מנצחת את הרפובליקן קווין יודר. דברה היילנד, עוד אמריקנית-ילידה, ניצחה במחוז הראשון, הדמוקרטי כולו, בניו מקסיקו. היילנד תחליף את הרפובליקנית מישל לוג'אן גרישם, שנבחרה כמושלת הלטינית הראשונה של ניו מקסיקו.

רשיד טלייב, מוסלמית שכיהנה בעבר כנציגת מדינת מישיגן, ניצחה במושב של דטרויט והפרברים. עמיתתה אילהאן עומאר, המחוקקת הסומלית-אמריקנית הראשונה במינסוטה, הפכה לאישה השחורה שמייצגת את מדינתה בקונגרס.

"רשידה טלייב ניתצה תקרת זכוכית חשובה הלילה", אמר ג'ים דין", יו"ר ארגון "דמוקרטיה לאמריקה". "אנחנו יודעים שהניצחון הזה נעשה בזכות רעיונות טובים שהיא הולכת לקדם בקונגרס".

הניצחון של המועמדות שבאו מקבוצות מיעוטים יכול ללמד כי הגיע הזמן של מיעוטים אתניים ושל נשים לתפוס את מקומם בפוליטיקה האמריקנית.

קרוב ל-80 אחוזים מהמצביעים אמור כי זה חשוב שנשים ושמיעוטים אתניים ייבחרו למשרות ציבוריות, וכמעט מחצית מהמצביעים אמרו כי זה חשוב מאוד. כך הראה סקר של רשת CNN. קרוב לשני שלישים מהמצביעים הלבנים אמרו כי חשוב לבחור יותר מיעוטים, וכ-80 אחוזים מהמצביעים האפרו-אמריקנים הסכימו עם הקביעה הזאת.


עומדים בתור להצביע


בין המועמדים השונים בבחירות האלה היו סטייסי אברמס מג'ורג'יה ואנדרו גילום מפלורידה. אברמס ניסתה להפוך לאישה הראשונה שתיבחר למושלת בארצות הברית. גילום הפסיד בניסיון שלו להפוך למושל האפרו-אמריקני הראשון של פלורידה.

בינתיים, במסצ'וסטס, איאנה פרסלי הפכה לאישה השחורה הראשונה במדינה להפוך לחברת קונגרס, וג'האנה הייאס מקונטיקט זכתה בתואר המקביל במדינה שלה. פרסלי, שהפכה בשנת 2009 לאישה השחורה הראשונה שנבחרה למועצת העיר בוסטון, קטפה את הניצחון הראשון בסבב הבחירות הנוכחי מבין המועמדים שבאו מקבוצות מיעוט. היא טלטלה את הפוליטיקה המקומית בספטמבר כאשר ניצחה אז את מייקל קפואנו בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית, לאחר שכיהן בתפקיד במשך עשר שנים.

הייאס, מורה מווטרברי, זכתה לפני שנתיים בתואר המורה של השנה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE