הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נאס"א חשפה תמונה חדשה שהצליחה להדהים אפילו את המומחים שלה
יצור מסתורי שהתגלה בכוכב הלכת צדק ע"י הגשושית "ג'ונו" הצליח להדהים מומחי חלל רבים שעדיין מנסים לפענח את זהותו. דרקון ודיונון היו בין האפשרויות שהעלו עוקבי הטוויטר של נאס"א

נאס"א פרסמה לאחרונה תמונה יוצאת דופן שצולמה מתוך הגשושית "ג'ונו" המקיפה את צדק, כוכב הלכת הגדול ביותר במערכת השמש. התמונה חשפה מה שבנאס"א כינו "יצור דמיוני" הנראה מפותל ומכוסה ע"י מערכת העננים של כוכב הלכת צדק כאשר מומחי נאס"א בעצמם נדהמו מהגילוי החדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מה הניחוש שלכם? (צילום: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Gerald Eichstädt/Seán Doran)

התמונה צולמה ב-29 באוקטובר כאשר הגשושית הייתה במרחק של 4,400 מייל בלבד מהעננים ובסוכנות החלל הסבירו את התגלית המרהיבה בהצהרה רשמית שהוציאו אתמול: "בתמונה הזו שנלקחה מהגשושית ג'ונו התגלה ריבוי של עננים מפותלים ונהדרים בחגורת המשווה הצפונית הדינמית של צדק. ניתן לראות כמה עננים לבנים בהירים "קופצים" כמו גם סערה אנטי-ציקלונית הידועה כ-white oval".

אנשי המעבדה להנעה סילונית של נאס"א העלו את התמונה לחשבון הטוויטר של המעבדה לו יש קרוב ל-2.7 מיליון עוקבים) ונתנו לעוקביהם הרבים להשתעשע בדמיונם בכל הקשור לזהות היצור בתמונה. "עין הדרקון? מה אתם רואים בין העננים המפותלים של צדק?" הייתה השאלה בציוץ והגולשים סיפקו את התשובות שלהם.

אחד טען כי הוא רואה דיונון, גולש נוסף טען כי הוא רואה "Quetzalcoatl", כינוי לזוחל מעופף מהעת העתיקה וגולש אחר טען כי הוא רואה דרקון ואף צייץ מחדש את התמונה עליה הדגיש בקווים צבעוניים את מה שלדעתו הם הפנים של הדרקון. תגובות מעט יצירתיות יותר תיארו את התמונה כציור אמנותי וגולש אחד אף צייץ מחדש תמונה נוספת של העננים המקיפים את צדק והשווה אותה לציור מפורסם של ואן גוך.

 

הגשושית ג'ונו (צילום: NASA/JPL-Caltech)

"המטרה העיקרית של ג'ונו היא להבין את המקור והאבולוציה של צדק", תיארה נאס"א באתר שלה את תפקידה של הגשושית ששוגרה לחלל באוגוסט 2011 והגיעה לכוכב הלכת צדק כעבור חמש שנים. הקפת הגשושית סביב צדק צפויה להסתיים ביולי 2021 כאשר עד אז היא צפויה להמשיך ולאסוף מידע חשוב עבור נאס"א וכנראה גם עוד כמה תמונות מרהיבות כאלה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE