הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תהיו בריאים: רק אם תצליחו לנצח את הלחצים הנפשיים
על האופן בו לחצים ומתח נפשי מעלים את הסיכון לדלקות, לאלרגיות מסכנות חיים ולבעיות במערכת החיסונית שעלולות לעורר מחלות אוטואימוניות

הסיכונים של לחצים נפשיים יכולים להשתלט על הגוף ולגרום למחלות מרוב דאגות. כך עולה ממחקר שנערך מוקדם יותר השנה. החוקרים גילו, שלחצים נפשיים ומתח ויכולים להגביר תגובות דלקתיות, אלרגיות ומחלות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתח נפשי עלול לתרום לבעיות בריאות, כגון מעי רגיז ואסטמה

סוגים מסוימים של תאי דם לבנים, שמגנים על הגוף מפני מחלות יכולים להתעורר באופן חריג על מנת להתמודד עם תגובות דלקתיות. במצב כזה, התאים משחררים חומרים כימיים שעלולים לעורר דלקות, אסתמה, אלרגיות למזון המסכנות חיים והפרעות אוטואימוניות, כגון זאבת.

במסגרת המחקר, בחנו החוקרים כיצד הגיבו תאי המערכת החיסונית של עכברים ללחץ פסיכולוגי. הם גילו, כי התגובה האלרגית הנורמלית רושמת עליה כשאנו נתונים תחת לחץ והיא עלולה לגרור ביטויים פיסיים חמורים. מידתן של תגובות כימיות נורמליות, שמופעלות על מנת להיפטר מאלרגנים פולשים, עולה ועלולה להפוך למסכנת חיים.

קבוצת העכברים שצוידו בקולטני מתח, רשמו רמה גבוהה יותר של מחלות. זאת, בעוד שהקבוצה שלא צוידה בקולטנים נותרה מוגנת מפני מתח פסיכולוגי ואלרגיות.

החוקרים מצאו, כי לאנשים שמחים יש, בדרך כלל, לב בריא וכי הסיכון להתקפי לב ולשבץ עולה פי שניים בקרב אנשים שסובלים מלחצים וממתח נפשי. מספר המועסקים שקבלו חופשות מחלה או הגבלות בתפקיד עלה באופן דרמטי בשנים האחרונות, עם העלייה בלחצים של החיים המודרניים. בשנים 2016 ו-2017 רשמו רופאים 573,000 רישומים עבור מטופלים שסובלים ממתח וחרדה.

לחץ הפך לחלק בלתי נפרד מהחיים בעולם המודרני, אך המחיר הפיסי עלול להיות גבוה


כך תוכלו להימנע ממתח נפשי ולשמור על בריאות תקינה: קחו את הזמן. נסו לשים את עצמכם במקום הראשון לפחות פעם אחת ביום. כך תתנו למוח שלכם את שארית היום להיות דרוך ועסוק.

שלבו פעילות גופנית בחיי היומיום. כולם יודעים שתרגילים מסוימים יכולים לסייע בשחרור אנדורפינים, שמסייעים לאיזון הכימי של הגוף. פעילות גופנית יכולה להפחית את מידת הלחץ על ידי הגברת הדופמין והסרוטונין.

הימנעו מצריכת קפאין. מיליונים שותים כוס קפה בשעת אחר הצהריים על מנת לזכות באנרגיה להמשך היום. אך אם מרגישים לחוצים ממילא, הקפאין לא יעזור. הוא מגרה את מערכת העצבים ועלול לגרום להגברת תחושת החרדה.

צרו קשרים חברתיים. עם אתם לחוצים בעבודה, קחו כמה דקות על מנת לשוחח עם חברים. בנוסף, הכירו ביכולות שלכם. נסו לזהות את ההישגים שלכם ולחשוב על משהו שיגרום לחוש הכרת תודה מדי לילה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE