הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נוסעים ברכבת התחתית של ניו יורק? בשנה הבאה אתם עלולים לשלם יותר
כחלק מתוכנית שנקבעה ב-2009, במרץ הקרוב צפויה התייקרות ברכבת התחתית, ויתכן גם באמצעי תחבורה נוספים באזור התפוח הגדול. ה-MTA טוען להפסדים עצומים, אך בו בזמן גם מודה כי העלאת תעריף הנסיעה לא תמנע מהגירעון התקציבי להגיע למיליארד דולר בתוך שלוש שנים

כחמישה וחצי מיליון בני אדם עושים שימוש ברכבת התחתית של ניו יורק בכל יום חול, וכעת מסתמן כי אותם מיליוני בני אדם יצטרכו להיפרד מיותר כסף כדי להמשיך בשגרת הנסיעות שלהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נוסעים ברכבת התחתית בניו יורק, במרץ ישלמו יותר? (צילום: Shutterstock)

 

ה-MTA, החברה שמפעילה את הרכבת התחתית בעיר, הודיעה כי היא ככל הנראה תיאלץ לייקר את מחיר הנסיעה בלפחות 4%, החל מחודש מרץ הקרוב. "אם לא נייקר את המחיר, אנו צופים להפסדי ענק", אמר היום רוברט פורן, מנכ"ל הכספים של החברה. ההתיקרות עלולה להגיע גם לשירותי תחבורה אחרים, לרבות אוטובוסים, ה-LIRR (הרכבת שמחברת בין מנהטן ללונג איילנד), כבישי אגרה, גשרים ועוד.

כרטיס ה-MetroCard הפופולארי אמור גם להתייקר, ומחירו יעמוד על שלושה דולר (עלייה של 4.2% לעומת המחיר הנוכחי). על פי פורן, התייקרות זו תניב הכנסה שנתית נוספת בגובה 308 מיליון דולר. עם זאת, גם אם אכן תשלים את התהליך ותייקר את הנסיעות, לחברה עדיין צפוי גירעון תקציבי של קרוב למיליארד דולר עד שנת 2022, כך הודה פורן.

 

תחנת הרכבת התחתית ב"טיימס סקוור" המפורסם (צילום: Shutterstock)

 

גל ההתייקרות תוכנן לפני כעשור, אך בחודשים האחרונים גוברים הקולות למצוא פתרונות אחרים, כאלה שלא ישפיעו באופן ישיר ומשמעותי על מיליוני תושבי התפוח הגדול שנוסעים בתחבורה ציבורית מדי יום. מאידך, החברה טוענת כי הפתרון הנוסף היחיד, מלבד התייקרות, יהיה לעכב או לבטל מספר פרויקטים, ביניהם הרחבת פסי הרכבת כדי להגביר את כמות הרכבות בכל יום. בינואר תיערך הצבעה בוועדת ה-MTA, שם יחליטו באופן סופי בנוגע לסוגייה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE