הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ענקית התרופות "פייזר" תייקר עשרות תרופות
אחרי שנכנעה ללחצי הנשיא מוקדם יותר השנה ודחתה את גל ההתייקרות, השבוע הודיעה Pfizer כי עשירית ממוצריה יתייקרו החל מה-15 בינואר. לטענתה, הנחות יבטלו את ההתייקרות והיא לא תרוויח מכך בשורה התחתונה

חברת פייזר (Pfizer), יצרנית התרופות האמריקאית, החליטה לעלות את המחירים בעבור 41 תרופות החל מהשנה הבאה, כך על פי הודעה שמסרה ביום שישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת Pfizer (צילום: Shutterstock)

 

באופן ממוצע, רוב התרופות צפויות להתייקר בחמישה אחוזים, אך שלוש תרופות צפויות להתייקר בשלושה אחוזים ותרופה אחת אמורה להתייקר במעל ל-9%. החברה מייצרת כ-400 תרופות שונות, כך שמדובר בעליית מחירים בעשירית מן המוצרים שלה. על פי התכנון, גל ההתיקרות יחול באופן רשמי ב-15 בינואר והחברה הדגישה כי לא תהיה התייקרות במאות התרופות הנוספות שהיא מייצרת.

"אופן התמחור שלנו נקבע על פי הערך שהמוצר שלנו נותן ללקוח ומתוך הבנת הסביבה בה אנו פועלים. התייקרות המוצרים אמורה להתבטל באופן מעשי מהנחות שניתנות לחברות הביטוח, ואנו לא מצפים לראות גידול בשורה התחתונה של 2019 בעקבותה", כתב ההחברה בהודעה שפרסמה.

כזכור, מוקדם יותר השנה הודיעה החברה על התייקרות דומה, אך זכתה לגל של ביקורת, הן מהציבור והן מהנשיא טראמפ. יומיים לאחר הפרסום אודות ההתייקרות, החברה שינתה כיוון והחליטה לדחות אותה למועד מאוחר יותר, שכאמור יחול ב-15 בינואר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE