הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-CDC מפרסם אזהרה חריגה: הימנעו מאכילת חסה בשל החשש להימצאות חיידק אי-קולי
על רקע הידבקותם של 32 בני אדם ברחבי 11 מדינות שונות, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן פירסם אזהרה חמורה לפיה אין לצרוך את הירק כלל. כעשרה מכלל המקרים התגלו בקליפורניה

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) פרסם הבוקר אזהרה חריגה וחמורה לפיה אין לאכול חסה מזן רומיין (מה שמכונה בעברית "חסה רומאית"), וזאת בעקבות הימצאות של אי-קולי, חיידק אלים שגרם לאשפוזם של 32 בני אדם ברחבי 11 מדינות. אחד המאושפזים פיתח תסמונת המוליטית יורמית - סוג של כשל-כליה שעלול להיות קטלני. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חסה מסוג "רומיין" (צילום: AFP)

 

"ה-CDC ממליץ כי הצרכן האמריקאי לא יוכל חסה מסוג 'רומיין'. ההמצלה תקפה גם למסעדות וחנויות המחזיקות בחסה מסוג זה. המלצה זו תקפה עד אשר נלמד יותר על פרוץ החיידק. החקירה בעניין נמשכת ונעדכן כאשר יוסקו מסקנות", כתב המרכז בהודעה שפורסמה בבוקר יום שני. המרכז לבקרת מחלות הדגיש שיש לזרוק כל סוג של חסה רומאית - חסות שלמות, לבבות חסה ואריזות של עלים חתוכים מראש, מכל מותג שהוא. 

 

מפת החיידק לפי מדינות (צילום: CDC)

 

כאמור, עשרות בני אדם אושפזו בעקבות צריכת חסה, אך ה-CDC מדגיש כי איש לא מת כתוצאה מן החיידק. הודעה דומה פורסמה גם ע"י משרד הבריאות הציבור הקנדי לאחר שמספר מקרים של אי-קולי התגלו במחוזות אונטריו וקוויבק. מתוך 32 מקרי המחלה שדווחו, שליש מן סך המקרים התגלו בקליפורניה ואילו השאר אירעו בצפון-מזרח המדינה.

תסמיני החידק עשויים לכלול שלשול מדמם, חום, התכווצויות בטן, בחילה והקאות. לדברי המרכז לבקרת מחלות,רוב הנדבקים בחידק מתאוששים תוך 5-7 ימים, אם כי הזן הנוכחי של אי-קולי נוטה לגרום לתסמינים מחלה קשים וממושכים יותר. תינוקות מתחת לגיל 5, קשישים מעל גיל 65 וכאלה שמערכת החיסון שלהם מוחלשת מכל סיבה שהיא פגיעים במיוחד לחידק. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE