הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם מדינת קליפורניה מחזיקה בכסף, נכסים, או רכוש ששייכים לכם?
משכורות, המחאות שלא נפדו, חפצי ערך בכספות שלא נלקחו, ירושות - רבים הם מקורות הנכסים והמזומנים בסך 9.3 מיליארד דולר שקליפורניה מחזיקה ללא דורש. בדקו אם משהו שם שלכם

מבקרת האוצר של קליפורניה (State Controller - התפקיד הפיננסי הבכיר במדינה, מעל לגזבר המדינה, ה-Treasurer), בטי יי, הכריזה אתמול (שני) כי המדינה מחזיקה בלמעלה מ-48 מיליון נכסים ללא דורש השווים סך של 9.3 מיליארד דולר וקראה לתושבי קליפורניה, ובמיוחד לתושבי מחוזות לוס אנג'לס ואורנג', לבדוק את מסד הנתונים המקוון שהעלתה המדינה לרשת בכדי לברר אם יש להם כסף או רכושים אבודים משכבר שהם יכולים לתבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בניגוד לדוב מהמערכון של הגשש, הדוב של קליפורניה רוצה לתת לכם כסף - אם מגיע לכם, כמובן

 

חלקכם אולי מכירים את העיקרון מהארץ, שם זה מכונה "הר הכסף". עסקים כמו בנקים וחברות ביטוח נדרשים על פי חוק להעביר לידי משרד מבקר האוצר כסף ודברי ערך שאינם נתבעים לאחר פרק זמן מסוים, שעומד ברוב המקרים על שלוש שנים. רכוש לא נתבע יכול לכלול המחאות שלא נפדו, משכורת שלא נמשכה, מניות, תכולת כספות וכספים המגיעים על פי פוליסות ביטוח ועוד.

אין מגבלת זמן לתבוע רכוש כזה ואין עמלה לתשלום. תביעות בסך של למעלה מחמשת אלפים דולר, או כאלה שמתלווים אליהן סיבוכים (לדוגמא, מקרים של יותר מיורש אחד) יכולות לקחת מספר חודשים עד שהכסף או הנכס מועברים לידי בעליהם החוקיים.

 

התביעה פשוטה? הסכום פחות מ-$5,000? הגישו עכשיו ואולי תקבלו את הכסף בזמן לחגים. מבקרת האוצר של מדינת קליפורניה, בטי יי (צילום: מרקורי ניוז)

 

באוקטובר טיפל משרד מבקר האוצר בתביעות של 56 אלף בני אדם, בסך כולל של 32.6 מיליון דולר, כולל 250 תביעות בסך 87,806 דולר מצד תושבי טורנס. "חלק מן התביעות הפשוטות יותר יכולות להתברר תוך שבועיים, אולי אפילו בזמן לקניות החג שלכם", אמרהי.

תושבים ובעלי עסקים יכולים לחפש אם מגיעים להם כספים, ולהגיש תביעה במקרה שכן, באתר הייעודי של המדינה, או בטלפון במספר 1-800-992-4647.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE