הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קפה קלוי יותר מגן יותר: מנת הקפאין של הבוקר יכולה לעזור לכם יותר ממה שאתם חושבים
מחקר חדש בחן אילו חומרים בקפה יכולים לסייע להגן עליכם מפני התפתחות של אלצהיימר ופרקינסון ומצא, כי ככל שהקפה קלוי יותר, כך עולה מידת ההגנה

מסתבר שלמנת הקפאין של הבוקר יכולה להיות השפעה חיובית על הבריאות שלכם. אם אתם אוהבים קפה, תשמחו לדעת שההרגל המהנה שלכם יכול להגן עליכם מפני התפתחות מחלות האלצהיימר והפרקינסון. כך עולה ממחקר חדש שנערך במכון לחקר המוח , קרמבלי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




נראה, כי לצריכת קפה יש קשר מסוים להפחתת הסיכון לפתח את שתי המחלות האמורות. כך עולה מדברי החוקרים, שביקשו לחקור מה הסיבות לכך, אילו חומרים מעורבים בתהליך וכיצד הם עשויים להשפיע על הירידה הקוגניטיבית הקשורה בגיל.

החוקרים בחרו לחקור שלוש דרגות קליה: Light, Dark ונטול קפאין Dark. הקפה הרגיל ונטול הקפאין בדרגת קלייה Dark, היו בעלי יכולת זהה למניעת המחלות בבדיקות הראשונות של המחקר. מכאן הבינו החוקרים שהקפאין הוא לא החומר המשפיע על מניעת המחלות.




בהמשך לכך, החוקרים זיהו קבוצה של תרכובות הידוע בשם phenylindanes, שנוצרת כתוצאה מהקלייה של פולי הקפה. התרכובות ייחודיות בכך שהן היחידות שנחקרו במסגרת המחקר שבחן את יכולת המניעה או העיכוב של היווצרות בטא עמילואיד וטאו. אלה הם שני שברי חלבונים שגורמים לאלצהיימר ולפרקינסון.

התרכובות שנוצרות כתוצאה מקליית הקפה מעכבות שני חלבונים. ככל שהקלייה יוצרת כמויות גדולות יותר של תרכובות מונעות, קפה קלוי יותר יסייע יותר בהגנה מפני המחלות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE