הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ הודה לסעודיה על הירידה במחירי הדלק: "כמו קיצוץ גדול במיסים"
לאחר שאתמול אמר שהוא מעדיף את היחסים בין המדינות על פני עשיית צדק עבור העיתונאי המנוח חאשוגג'י, היום העביר הנשיא מסר חיובי לממלכה

הנשיא דונלד טראמפ בירך היום (רביעי) את סעודיה על מחירי הדלק הנמוכים, וקרא להוריד את המחירים עוד יותר. הוא השווה את ירידת מחירי הנפט ל"קיצוץ גדול במסים", וציין כי הדבר יכול להוביל לצמיחה בכלכלה האמריקנית והעולמית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוקיר תודה. הנשיא טראמפ עם מלך סעודיה, תמונת ארכיון

"מחירי הנפט הולכים ויורדים. מעולה! כמו קיצוץ גדול במסים לאמריקה ולעולם. תהנו! 54$, וזה היה 82$. תודה רבה לסעודיה, אבל בואו נרד יותר!", צייץ הנשיא בטוויטר. הוא כמובן צייץ מיד לאחר מכן: "

MAKE AMERICA GREAT AGAIN!"

בשבועות האחרונים צנח מחיר הדלק ברחבי ארצות הברית, והוא עומד כיום על 2.66 דולר לגלון. גורמים בתעשיית הנפט והדלקים מציינים כי הסיבה העיקרית לירידת המחירים הם הצניחה במחירי הנפט בעולם.

עם זאת, ייתכן כי מחירי הדלק עומדים לפני עלייה בעקבות שינויים בשוק הנפט העולמי. לאחרונה דווח כי סעודיה מפחיתה את כמות הנפט שהיא מייצאת לארצות הברית. רשת CNBC דיווחה כי הממלכה החלה לשלוח מיכליות עמוסות פחות מבעבר, מה שיצמצם את עתודות הנפט המאוחסנות בארצות הברית. ניסיון העבר מלמד כי צמצום עתודות הנפט מוביל לעליית מחירים.

 

המחירים יורדים, אך הם עדיין גבוהים יותר מאשר בשנה שעברה

הנתונים על כמות הנפט הנשלחת נאספו על ידי חברת מעקב המיכליות ClipperData והם מציגים מגמה שהחלה עוד בספטמבר. החברה העריכה כי היקף ייבוא הנפט הסעודי לארצות הברית עשוי ליפול בקרוב לשפל היסטורי, וזאת על רקע היחסים המעורערים ממילא בין המדינות בעקבות רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י.

אתמול אמר הנשיא כי הוא לא ינקוט עוד צעדי ענישה נגד סעודיה בעקבות רצח העיתונאי. טראמפ כינה את הריגת חאשוגג'י "פשע נורא", אך מיד דחה את הדרישה בקונגרס, גם מטעם חברי מפלגתו, להחמיר את התגובה נגד סעודיה.

הנשיא טראמפ אמר כי היחסים בין שתי המדינות עדיפים על פני האפשרות שיורש העצר הסעודי הזמין את הרצח. בדבריו אלה דחה למעשה הנשיא את דיווחי סוכנויות המודיעין לפיהן יורש העצר לכל הפחות ידע על המזימה להתנקש בעיתונאי.

 

טראמפ לא מעוניין להקריב את היחסים בין המדינות עבור צדק. ג'מאל חאשוגג'י

המחיר הממוצע של דיזל צנח בארבעה אחוזים בשבועיים האחרונים, וכיום הוא עומד על 3.27 דולר לגלון. כיום, למרות ירידת המחירים, מחירי הדלק גבוהים יותר מאשר המחירים בשנה שעברה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE