הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עקיצת הביטקוין: כך גנב צעיר מיליון דולר מבכירים בעמק הסיליקון
תושב ניו יורק בן 21 הצליח לחדור לטלפונים של בכירים בבירת הטכנולוגיה העולמית ולרוקן חשבונות של מטבעות מבוזרים. לאחרים הצליח לחדור לטלפון אך לא לגנוב כסף. בתום מבצע לאומי נרחב, הוא נעצר וכעת ממתין להסגרה לקליפורניה, שם יועמד לדין

ניקולס טרוגליה, תושב ניו יורק בן 21, מואשם כי ביצע הונאה דיגיטלית מתוחכמת במסגרתה חדר לטלפונים הניידים של בכירים בעמק הסיליקון וגנב מהם סכומי עתק במטבעות מבוזרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טרוגליה על רקע הביטקוין (צילום: Shutterstock / פייסבוק)

 

על פי הודעת המשטרה, טרוגליה טוען בדף הפייסבוק שלו שהוא בוגר אוניברסיטת הארוורד. מביתו ברב קומות ברח' 42 במנהטן, הוא הצליח לבצע את הונאת הענק ולגרוף לכיסו כמיליון דולרים. "זו דרך חדשה לבצע פשעים ישנים", אמרה ארין ווסט, סגנית התובע הכללי של מחוז סנטה קלרה בצפון קליפורניה, שם צפויים להתקיים הדיונים בעניינו של החשוד.

באמצעות שיטה של "החלפת כרטיס סים", טרוגליה הצליח לגנוב מיליון דולר מרוברט רוס, תושב סן פרנסיסקו. רוס סיפר כיצד ישב חסר אונים ב-26 באוקטובר כאשר טלפונו האישי החשיך וחצי מיליון דולר נעלמו משתי חשבונות של מטבעות מבוזרים שהחזיק. לדבריו, מדובר בקרן חיסכון בעבור שתי בנותיו.

על פי החשד, טרוגליה המיר את השלל למטבע מבוזר אחר והעביר את מלוא הסכום לחשבון האישי שלו. הוא אף ניסה לבצע את ההונאה על מספר נוסף של בכירים באזור סן פרנסיסקו, ביניהם מנכ"ל חברת OChain, סאסווטה באסו, מיילס דניאלסן, סמנכ"ל בקרן השקעות, ועוד. על פי מסמכי בית המשפט, טרוגליה לא הצליח לגנוב מהם כסף אך כן הצליח להשתלט על הטלפון שלהם.

שיטת "החלפת כרטיס סים" היא יחסית חדשה במסגרתה מתקשר מבצע ההונאה אל חברת התקשורת שמפעילה את כרטיס הסים (דהיינו, ורייזון, ספרינט וכדומה) ומבקש לבצע ניוד של המספר אל מכשירו. "אתה יושב בבית מול הטלפון, ופתאום אין קליטה במכשיר הנייד. זה קורה בגלל שמישהו השתלט על המספר שלך", מסבירה ווסט. כדי לבצע תהליך ניוד, חברות התקשורת מבצעות "אישור כפול" ומבקשות לקבל פרטים שכביכול רק אתה תדע, אך מבצעי ההונאה נערכים לכך ע"י ביצוע "פישינג", בדרך כלל באמצעות שליחת "ספאם" לדוא"ל.

 

טרולוגיה בימים לפני שנעצר (צילום: פייסבוק)

 

החקירה הובילה את המשטרה אל טרוגליה, שנעצר בשבוע שעבר בדירתו. במקום נמצא "ארנק דיגיטלי, דומה ל'דיסק און קי'" שבו נמצאו 300 אלף דולרים שנגנבו מרוס. כעת מואשם טרוגליה ב-21 סעיפים חמורים, והוא עצור בניו יורק וממתין לעבור הסגרה לסנטה קלרה, שם גרים כל ששת הקורבנות שלו. אך העבודה של משרד התובע בקליפורניה לא הסתיימה, וזאת מכיוון שישנו חשד לפיו טרוגליה פעל כחלק מכנופייה של האקרים. "המסר שלנו לאותם האקרים הוא פשוט: לא משנה היכן אתם, אנחנו נגיע ונעצור אתכם", אמרה ווסט.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE