הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינת הגן תהפוך למדינה "ירוקה"? המחוקקים בניו ג'רזי סבורים שכן
הצעת חוק שתתיר את צריכת הקנביס ברחבי המדינה, ללא הצורך באישור רפואי, עשויה לעבור תהליך מזורז ולהיכנס לתוקף כבר בינואר הקרוב. דווקא המושל, שהבטיח בעברו כי יעביר הצעת חוק דומה, הוא המכשול הגדול ביותר להשלמת המהלך

מוקדם יותר היום נודע כי בכוונת המחוקקים בניו ג'רזי לעלות להצבעה הצעת חוק שתתיר לצרוך מריחואנה בכל הצורות לצרכי פנאי, הצעה שעשויה להיכנס לתוקף כבר בחודש ינואר הקרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

על פי ההצעה, כל מי שמילאו לו 21 שנים יוכל לרכוש עד אונקיה אחת של קנביס בכל הצורות, בין אם מדובר בצמח עצמו או בצורה אחרת. ההצעה גם תאפשר משלוחים של הצמח אל הצרכן, כמו גם הקמת בתי עסק שבהם ניתן יהיה לצרוך את הקנביס. לאחר החג, ביום שני הקרוב, יחלו הדיונים בנושא וההצבעה אמורה להיערך בבירה טרנטון באמצע חודש דצמבר.

ניקולס סקוטארי, סנאטור מקומי המייצג את אזור מחוז מידלסקס בבירה, יזם את הצעת החוק והבטיח כי אם תאושר, כבר בינואר הקרוב יוכלו תושבי "מדינת הגן" לצרוך באופן חוקי. כזכור, המצב החוקי הנוכחי במדינה מתיר את השימוש לצרכים רפואים בלבד. 

 

פיל מרפי, מושל מדינת ניו ג'רזי (צילום: Shutterstock)

 

ישנה נקודת מחלוקת אחת בין המחוקקים למושל, פיל מרפי, והיא בנושא המיסוי. על פי הצעת החוק, המיסוי יוגבל ב-12%, אך המושל דורש לעלות את מספר זה ל-25%, כך על פי הדיווחים באתר "פוליטיקו". מרפי, שרק בשנה שעברה נכנס לתפקיד, הבטיח בזמנו כי צריכת הקנביס תהפוך לחוקית בתוך 100 ימים, אך מועד זה כמובן חלף ודבר לא קרה. מעניין יהיה אם בסופו של דבר יהיה זה מרפי שיכשיל את הצעת החוק.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE