הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדו"ח הסביבתי החמור שהממשל קיווה שלא תשימו אליו לב: ההתחממות הגלובלית כאן, ונזקיה מחמירים
מסמך מחריד שחיברו 1,000 איש מ-13 סוכנויות פדרליות מראה: עד סוף המאה הנוכחית ארצות הברית תינזק במאות מיליארדי דולרים ובאלפי קרבנות. גם אם תיפסק פליטת גזי חממה לחלוטין, ההתחממות לא תיעצר

דו"ח חדש של הממשל הפדרלי מציג אזהרה חמורה בנוגע לשינויי האקלים והשלכותיהם ההרסניות על בריאות אזרחי ארצות הברית ועל כלכלתה. הדו"ח חובר על ידי התכנית האמריקאית למחקר שינויים גלובליים, הכוללת צוותים מ-13 סוכנויות פדרליות שונות, וכאלף איש היו מעורבים בהכנתו, מתוכם 300 מדענים מובילים. הוא מור היה להתפרסם בעוד חודש אולם שוחרר היום (שישי) במהלך סוף השבוע הארוך של חג ההודיה ויום הקניות "בלאק פריידי", וכנראה שלא במקרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עיירה שלמה נמחקה בגלל שריפה שתודלקה בנזקי ההתחממות הגלובלות שכבר אירעו. פרדייס, קליפורניה (צילום: Bay Area News Group)

על פי הדו"ח, עלויות שינוי האקלים עשויות להגיע למאות מיליארדי דולרים בשנה. אזור דרום מזרח ארצות הברית עלול לאבד כחצי מיליארד שעות עבודה עד שנת 2100 בשל חום קיצוני. חקלאים יסבלו מזמנים קשים, כשאיכות וכמות גידוליהם תרדנה בגלל טמפרטורות גבוהות יותר, בצורת ושטפונות. בחלקים מהמערב התיכון: חקלאים יצליחו להפיק פחות מ-75% מהתירס שהם מפיקים כיום, ובדרום המדינה מגדלי הסויה עלולים לאבד כרבע מהיקף גידוליהם כיום.

עוצמת החום עלולה לגרום לירידה בתפוקת החלב בהיקף של 0.6% עד 1.35% ב-12 השנים הקרובות. נזקי ההתחממות לתעשיית מוצרי החלב כבר נאמדים ב-1.2 מיליארד דולר ב-2010 לבדה. הנזק לדיג הימי נאמד ב-230 מיליון דולר שיאבדו עד סוף המאה הנוכחית בשל עלייה בחומציות מי הים, שכבר היום פוגעת במינים רבים ובשוניות אלמוגים. גאויות אדומות, מהסוג שתקף את הקרוליינות לאחר הסופה פלורנס, תהפוכנה נפוצות יותר.

לעלייה הצפויה בטמפרטורות תהיינה גם השלכות בריאותיות. במערב התיכון, האזור שצפוי לחוות את ההקצנה הגדולה ביותר בתנאי מזג האוויר, צפוי מספר המתים בטרם עת לגדול ב-2,000 איש עד שנת 2090. מספרי מקרי המחלות שמועברות דרך עקיצות יתושים כמו זיקה, קדחת דנגי וצ'יקונגוניה יגדל. מספר מקרי קדחת הנילוס המערבית יותר מיכפיל עצמו עד 2050.

 

מספר מקרי מחלות שמועברות בעקיצות יתוש כמו זיקה, הגורמת למומים מולדים קשים, יגדל משמעותית (צילום: AP)

המסמך המחריד שפורסם היום הוא החלק השני של הדו"ח. החלק הראשון שפורסם בנובמבר אשתקד קבע כי "אין הסבר חלופי משכנע" לשינויי האקלים פרט ל "פעילויות אנושיות, במיוחד פליטות של גזי חממה". המדע הוכיח באופן חד משמעי כי ההתחממות הגלובלית קיימת, ואנחנו אחראים לה. המצב כל כך חמור שגם בתרחיש הטוב ביותר לפיו תופסק לחלוטין פליטת גזי חממה לאטמוספירה, עדיין הטמפרטורה הממוצעת בעולם תעלה ב-1.1 מעלות פרנהייט. על פי נתונים שנאספו עבור הדו"ח, אף לא אחת מעשרים המדינות המתועשות המובילות עמדה ביעדי האקלים שהציבה לעצמה.

ביום רביעי האחרון, לקראת צניחת הטמפרטורות לפני חג ההודיה. צייץ דונלד טראמפ שידוע כמכחיש שינויי אקלים שהקור העז מעיד שאין התחממות גלובלית. העובדות, גם בעניין הזה, אינן לצדו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE