הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ממנו כבר את החומה": הנשיא טראמפ מאיים לסגור את גבול מקסיקו לצמיתות
אחרי שאתמול ירו אנשי משמר הגבול גז מדמיע אל המהגרים שניסו לחצות את הגדר, הנשיא קורא למקסיקו להשיב את המהגרים לארצות מוצאם: "שיעשו את זה במטוס, באוטובוס - איך שהם רוצים"

הנשיא דונלד טראמפ איים היום (שני) לסגור את הגבול הדרומי "באופן קבוע", אם מקסיקו לא תשלח את המהגרים אל מוצאם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האיום הנוכחי מגיע אחרי מתיחות רבה בגבול

"מקסיקו צריכה לשלוח את המהגרים מנופפי הדגלים, שרבים מהם פושעים בדם קר, אל ארצות מוצאם. שתעשה את זה במטוס, שתעשה את זה באוטובוס, שתעשה את זה איך שהיא רוצה, אבל הם לא נכנסים לארצות הברית", כתב הנשיא בטוויטר.

"אנחנו נסגור את הגבול לצמיתות אם נצטרך. קונגרס, ממנו כבר את החומה!", הוסיף.

האיום הנוכחי של טראמפ לסגור את הגבול בא יום לאחר שאנשי משמר הגבולות ירו גז מדמיע אל המהגרים שניסו להסתער אל תוך גדר הגבול במעבר הגבול סאן יסידרו, שמחבר בין סן דיאגו לטיחואנה, מקסיקו.

מעבר הגבול נסגר אתמול באופן זמני "כדי להבטיח את שלום הציבור", לאחר שכמה מהגרים השליכו חפצים אל אנשי הביטחון שהגנו על הגדר. "סוכנים של משמר הגבולות ירו גז מדמיע כדי להרחיק את הקבוצה משום שהיא סיכנה את הסוכנים", הודיעה סוכנות הגבולות בטוויטר.

אתמול הודיעה מקסיקו כי היא תתגבר את האבטחה לאורך הגבול, וכי היא תגרש כל אדם שינסה להיכנס לארצות הברית "באלימות".

כמה עשרות מהגרים נעצרו בשל הפרת סדר בעקבות האירועים אתמול. השרה לביטחון לאומי קירסטן נילסן אמר כי הרשויות האמריקניות ימשיכו לתגבר את הגבול הדרומי, וכי כל מי שיפגע ברכוש פדרלי או שיחתור תחת הריבונות האמריקנית יואשם בדין.

"המשרד לביטחון לאומי לא יסבול שם הפרת חוק שכזו, ולא יהסס לסגור מעברי גבול כדי להגן על ביטחון הציבור ובטיחותו", אמרה.

 

הנשיא מאיים, שוב. טראמפ

ירי הגז החל אתמול מעט לפני השעה 15:30 (שעון החוף המזרחי) וכוון לעבר קהל שכלל נשים וילדים. "רצנו, אבל כשאתה רץ העשן חונק אותך", סיפרה אנה זוניגה, בת 23, שניסתה לחצות את הגבול עם בתה בת ה-3. מסוקים של ארה"ב נראו מרחפים מעל לאזור.

מוקדם יותר סגרה הרשות למכס והגנת הגבולות את מעבר הגבול סן ייסידרו, החוצץ בין טיחואנה שבמקסיקו מדרום לפאתי סן דייגו שבארץ האפשרויות מצפון, לתנועת הולכי רגל וכלי רכב כאחד. הסגירה נעשתה בתגובה להגעת הגל הראשון של השיירה.

"בשל ההפגנות הרבות שתוכננו משני עברי הגבול, CBP שיגרה כוחות נוספים לנקודת הכניסה סן ייסידרו ביום ראשון", הודיעה הסוכנות הפדרלית. הכוחות הנוספים, הכוללים אנשי CBP, אנשי משמר הגבול, צוות אוויר ונחתים נשלחו לאזור סן דייגו מאזורים שונים ברחבי ארה"ב לקראת הגעתה הצפויה של השיירה לטיחואנה".

נקודת מעבר הגבול של סן ייסידרו היא ההומה בחצי הכדור המערבי, על פי מנהל השירותים האמריקאי, ועוברים בה בכל יום כ-70 אלף כלי רכב וכ-20 אלף הולכי רגל לכיוון צפון מדי יום. ב-NBC סן דייגו דווח כי כ-20 פעילי זכויות מהגרים וצדק חברתי התכנסו בצד האמריקאי של הגבול למחות על מדיניות ההגירה של הנשיא טראמפ.

 

שיירת המהגרים במקסיקו עושה את דרכה צפונה, אל הגבול

בשבת הודיע ממשל טראמפ על הסכם עם ממשלת מקסיקו, לפיו בניגוד למה שהיה נהוג עד כה, מבקשי ההגירה יישארו במקסיקו בזמן שבקשותיהם למקלט בארה"ב נבחנות. אולם אתמול הכחישה שרת הפנים המיועדת של הנשיא הנכנס, מנואל לופז אוברדור, את הדברים והודיעה כי אין כל הסכם מכל סוג שהוא בין הממשל המקסיקני הנכנס לבית הלבן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE