הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשפו פרטים חדשים על אירוע הירי הקטלני בת'אוסנד אוקס
מבצע הטבח, איאן לונג, עשה שימוש ברימוני עשן כדי להעצים את הכאוס ששרר במקום. כל הקורבנות נורו מטווח קצר, ולאחר מכן המתין היורה וארב למשטרה שהגיעה, אז גם רצח שוטר ממשרד השריף של מחוז ונטורה

קרוב לשלושה שבועות עברו מאז אירוע הירי הקטלני בבר בת'אוסנד אוקס בו נרצחו 12 בני אדם, ביניהם שוטר, אך רק היום חשפה המשטרה פרטים רבים על האירוע שזעזע את דרום קליפורניה ואת ארה"ב כולה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שורדי הטבח משחזרים את רגעי האימה (צילום: Getty Images)

 

איאן דיויד לונג, מבצע הטבח אשר שירת חיל הנחתים במהלך המלחמה של ארה"ב באפגניסטן, ירה יותר מ-50 כדורים במהלך האירוע, כך מסר ביל איוב, שריף מחוז ונטורה. עוד מסר כי לונג עשה שימוש ברימוני עשן על מנת ליצור כאוס באזור, ואז המתין בסבלנות לתגובת המשטרה.

כלי הנשק ששימש לטבח היה אקדח חצי-אוטומטי מסוג גלוק בקוטר 0.45 אינץ' שאותו רכש באופן חוקי בסימי ואלי באוגוסט 2016. כמו כן, גם סכין נמצאה על גופתו של לונג, שירה בעצמו למוות בתום האירוע. מתוך 7 המחסניות שהיו על גופו, חמש נותרו מלאות בכדורים. מדובר במחסניות מיוחדות בעלות קיבולת גדולה מהרגיל, ומחסניות מסוג זה אינן חוקיות בקליפורניה.

כל 12 הקורבנות של האירוע נפטרו זמן קצר בלבד לאחר שנורו, כך חשף ד"ר כריסטופר יאנג, הבוחן הרפואי הראשי של מחוז ונטורה. "כולם נורו במקומות חיונים מטווח קצר ולא היה להם שום סיכוי לשרוד", הוא אמר. עוד הוסיף כי קורבן אחד נמצא עם פצע דקירה בצוואר בנוסף לפצע הירי. סך הכל נורו 13 בני אדם ורק אחד מהם שרד.

השריף איוב מסר כי לאחר הירי הראשוני בו רצח 11 בני אדם בתוך הבר, לונג התמקם מחוץ לבית העסק והמתין לכוחות השיטור. הוא תפס עמדה שולטת וארב לשוטרים. המשטרה השיבה אש אך לא פגעה בו, ובשלב זה לונג חזר אל תוך המבנה. עוד חשף איוב פרטים נוספים על אירוע שהתרחש מוקדם יותר השנה, בחודש אפריל, כאשר המשטרה הוזעקה לביתו של לונג בניוברי פארק. שכניו התקשרו למשטרה והלינו כי שמעו רעשים חזקים מתוך הבית, ולונג הודה שהתווכח עם אמו בנוגע לכסף. הרשויות בחנו את המצב הפסיכולוגי של לונג וקבעו שאינו נזקק לאשפוז בכפייה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE