הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיסיסיפי: הסנאטורית ש"תשמח לצפות בתלייה פומבית" נבחרה מחדש
זה היה קשה, זה היה צמוד מכפי שהיה אמור להיות, אבל בסופו של דבר מיסיסיפי בחרה בהפרש ניכר בחובבת הקונפדרציה על פני המועמד השחור

סינדי הייד-סמית', הסנאטורית ממיסיסיפי שהסתבכה לפני מספר שבועות כשהכריזה, בניסיון מגושם להביע עד כמה היא סומכת על מישהו, ש"הייתי משתתפת בתלייה במרכז העיר אם הוא היה מזמין אותי", שהביעה לא אחת אהדה לקונפדרציה שוחרת העבדות של מדינות הדרום במלחמת האזרחים, ושהובכה לא מעט כשנזקקה בכלל לסיבוב שני מול מתמודד דמוקרטי שחור באחת המדינות ה"אדומות" בארה"ב - שרדה את האתגר ושמרה על מושבה בסנאט. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עם כל הכבוד לגל הכחול, במיסיסיפי עדיין בוחרים ברפובליקנים עם "ערכים שמרניים". סינדי הייד-סמית' (צילום: וושינגטון אקזמינר)

 

בסופו של יום, זה היה פחות צמוד משנדמה היה שיקרה. בתום ספירת 97% מן הקולות, הייד-סמית' ניצחה עם 54% מהקולות לעומת 46% ליריבה מייק אספי, שניסה להפוך לאדם השחור הראשון מזה 137 שנים המכהן כסנאטור מטעם מדינת המגנוליה.

בפעם האחרונה שזה קרה, זה היה בתקופת ה"ריקונסטרקשן" שלאחר מלחמת האזרחים, בה הוצבו כוחות פדרליים כדי לכפות על הדרום המנוצח את השוויון בפני החוק שהעניקו התיקונים החדשים לחוקה, פרי המלחמה, לשחורים. מיסיסיפי שלפני מלחמת האזרחים היתה המדינה היחידה בדרום בה היוו העבדים רוב מוחלט (כ-55% מן האוכלוסייה). לאחר שהושם קץ ל"בנייה מחדש" ומדינות הדרום הורשו לשוב ולהפלות לרעה את השחורים שלהם, בכסות של חוקי "ג'ים קרואו",  רובם המכריע של השחורים במדינה נדד צפונה, במה שמכונה בהיסטוריה האמריקאית "ההגירה הגדולה", בחיפוש אחר חיים של כבוד. 

העובדה שאספי הצליח בכלל לכפות על הייד-סמית' סיבוב שני היא עדות הן לזמנים המשתנים, הן לתגובת הנגד לסגנונו ומדיניותו של הנשיא טראמפ, והן לחולשתה של הייד-סמית' עצמה כמועמדת. זהו ניצחונה הראשון בבחירות לסנאט, לאר שמונתה באפריל האחרון להשלים את כהונתו של ת'אד קוקרן שפרש. בעבר נבחרה לתפקידים ברמת המדינה. היא החלה את הקריירה הפוליטית שלה כדמוקרטית ונבחרה לסנאט המדינה. ב-2010 עברה למפלגה הרפובליקנית, בציינה את "ערכיה השמרניים" כסיבה לכך. 

 

התקרב מכפי שמישהו האמין, אבל לא הצליח להפוך לשחור הראשון ב-137 שנה הנבחר לסנאט ממיסיסיפי. מייק אספי (צילום: KRQE)

 

לאחר אותה אמירה בנוגע להשתתפות בתלייה פומבית - שנחשבה לאומללה במיוחד במדינה בה בוצעו יותר מעשי לינץ' מכל מדינה אחרת בארה"ב - החלו רבים לפשפש בעברה וגילו הצהרות בוטות בזכות הקונפדרציה (כולל ניסיון להעביר בסנאט החלטה המכירה בחללי הקונפדרציה כמי ש"לחמו למען ארצם"), וכי היא עצמה למדה בבית ספר פרטי ללבנים בלבד ושלחה את בתה לבית ספר דומה. למרות כל אלה, נראה שמיסיסיפי ממשיכה לדבוק בערכיה ה"שמרניים". עם זאת, הייד-סמית', שהיתה האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד נציבת החקלאות של המדינה, תהיה גם הראשונה המייצגת אותה בסנאט. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE