הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FDA חושף: חיידק הסלמונלה נמצא בטחינה מיובאת של "אחווה"
מנהל התרופות והמזון האמריקאי פרסם את ההודעה על רקע הימצאות החיידק האלים בלפחות אחד ממוצרי החברה, שמייבאת את המזון ממפעליה באריאל. רשימת המוצרים והמותגים המלאה בפנים

חברת המזון אחדות בע"מ, לה שייך המותג המוכר "אחוה", החליטה לבצע ריקול ענק של כל סדרת מוצרי הטחינה שלה, וזאת בעקבות הגילוי של חיידק הסלמונלה בלפחות מוצר אחד, כך על פי הודעת מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טחינה של "אחווה" מבית היוצר של חברת "אחדות" (צילום: FDA)

 

כאמור, מדובר בכל מוצרי הטחינה של החברה (על גבי האריזות כתוב Tahini, Whole Tahini, Organic Tahini ו-Seasoned Tahini) אשר תאריך התפוגה שלו נע בין ה-7 באפריל 2020 לבין ה-21 במאי 2020. הטחינה אף נמכרה תחת מספר מותגים, ביניהם Achdut, Baron's, S&F, Pepperwood, Soom ו-Achva.

על פי הודעת ה-FDA, בדיקה שנערכה על הטחינה שהגיעה ממפעלי החברה באריאל חשפה כי מדובר באותו חיידק של סלמונלה, מבחינה גנטית, כמו חמישה מקרים קודמים של גילוי החיידק האלים. "מתוך חמישה בני אדם שחלו בחיידק, כולם השיבו שאכלו חומוס עם טחינה. שלושה מהם טענו שזה קרה במסעדות בארה"ב ואילו שניים נוספים הלינו שצרכו את הטחינה מחוץ לגבולות ארה"ב", כתב ה-FDA.

 

חלק מאריזות המוצרים שעברו ריקול (צילום: מנהל התרופות והמזון)

 

באתר האינטרנט של ה-FDA פורסמו תמונות של כל האריזות הנגועות, והמנהל מפציר בצרכני הטחינה (והחומוס) לבצע בדיקה של כל המוצרים הללו. את הרשימה המלאה ניתן למצוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE