הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באזהרה של ארגון המטאורולוגיה העולמי נטען כי בלי שינוי בצריכת דלקי המאובנים, הטמפרטורות ברחבי העולם תעלינה בכ-3 עד שש מעלות צלזיוס עד סוף המאה. אזהרה זו מצטרפת לדו"ח החמור של הממשל הפדרלי האמריקאי שרואה שחורות

האו"ם מצטרף לאזהרת מפני ההתחממות הגלובלית, כשבוע לאחר פרסום הדו"ח החריף של ממשל ארצות הברית בנושא. על פי ארגון המטאורולוגיה העולמי של האו"ם, הטמפרטורות ברחבי העולם צפויה לעלות  ב-5.4-9 מעלות פרנהייט עד סוף המאה, הרבה מעל היעד העולמי של הגבלת ההתחממות ל-3.6 מעלות או פחות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ריכוז גזי החממה שובר שיאים. פליטת מזהמים במפעלים באירופה (צילום: AP)

לדברי מזכ"ל הארגון פטרי טאאלס בהודעה שנמסרה היום (חמישי) בז'נבה, שוויץ, "ריכוז גזי החממה שוב שובר שיאים ואם המגמה הנוכחית תמשיך, אנחנו עלולים לראות עלייה של 3-5 מעלות צלזיוס עד סוף המאה. אם ננצל את כל משאבי דלק המאובנים שיש לנו, הטמפרטורה תעלה אפילו יותר".

מדענים דוחקים בממשלות העולם כבר שנים לנסות להגביל את ההתחממות הגלובלית כדי למנוע תנאי מזג אוויר קיצוניים. הקהילה המדעית גורסת כי יש לשאוף להגבלת ההתחממות לשתי מעלות בלבד, כדי להמנע מעלייה בפני הים, אובדן צמחיה והכחדת בעלי חיים. בועידת האקלים שהתקיימה בפאריס ב-2015 התחייבו מדינות העולם לפעול למען שמירה על עלייה מתונה זו, אולם כולן נכשלות בכך.

ביום ראשון האחרון נפתחה ועידת האקלים החשובה ביותר מאז פאריס בעיר קטוביץ' בפולין, אחד ממתחמי כריית הפחם המזוהמים ביותר באירופה. משתתפי הועידה מתכננים להנפיק "ספר כללים" ליישום החלטות הסכם פאריס, שדונלד טראמפ הודיע כי ארצות הברית תפרוש ממנו. טראמפ ידוע כמכחיש עקבי של שינויי אקלים בכלל ובאחריות של האנושות להם בפרט, כולל ציוץ ציני במהלך חג ההודיה בו נרשמו טמפרטורות נמוכות במיוחד לפיו שפל הטמפרטורות מעיד שאין התחממות גלובלית. יומיים לאחר מכן שוחרר הדו"ח החמור שנכתב בשיתוף פעולה של עשרות גופים פדרליים ושעל פיו ארצות הברית בדרך לקטסטרופה בריאותית ותקציבית על רקע שינויי האקלים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE