הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקסיקו: רימונים הושלכו אל הקונסוליה האמריקנית בגוודלחארה
כשבוע לאחר האירועים האלימים בגבול, הרשויות הפדרליות במדינה חוקרות את המתקפה על הקונסוליה. האם מדובר בפעולה של הקרטל המסוכן של "אל מנצ'ו?"

הרשויות במקסיקו חוקרות מה שנראה כמתקפת השלכת רימוני נפץ אל הקונסוליה האמריקנית בגוואדלחארה, מקסיקו. כך הודיעו אמש (שבת) גורמים רשמיים במדינה. האירוע מדגיש את האתגרים הביטחוניים שעומדים בפני הנשיא החדש של מקסיקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איש לא נפגע בתקיפה. אנשי ביטחון מחוץ לקונסוליה האמריקנית

התקיפה התרחשה אתמול בבוקר, כך על פי דיווחי התקשורת המקומית, זמן קצר לפני השבעתו של הנשיא הנבחר אנדרס מנואל לופז אוברטור, מאוחר יותר באותו יום.

אף אדם לא נהרג או נפגע במתקפה, והרשויות המקסיקניות חוקרות את האירוע. כך מסר גורם רשמי אמריקני המוצב במקסיקו.

התביעה של מדינת חליסקו שבמקסיקו פרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי הרשויות הפדרליות לקחו את חקירת האירוע לידיהן.

בחליסקו פועל אחד הקרטלים החדשים במקסיקו, שנחשב כיום לאחד מהכנופיות המסוכנות בכל רחבי המדינה, גם על ידי הרשויות האמריקניות וגם על ידי הרשויות המקסיקניות.

מנהיג הכנופיה, נמסיו אוסגווארה סרוואנטס, שמכונה "אל מנצ'ו" הוא אחד המבוקשים הבכירים ביותר של ה-DEA האמריקני.

לפני כשבוע ירו אנשי משמר הגבול גז מדמיע במבקשי מקלט והגירה שהתקרבו לגבול מצידו המקסיקני. ירי הגז כוון לעבר קהל שכלל נשים וילדים. "רצנו, אבל כשאתה רץ העשן חונק אותך", סיפרה אנה זוניגה, בת 23, שניסתה לחצות את הגבול עם בתה בת ה-3. מסוקים של ארה"ב נראו מרחפים מעל לאזור הגבול מעברי המקסיקני.

מוקדם יותר סגרה הרשות למכס והגנת הגבולות את מעבר הגבול סן ייסידרו, החוצץ בין טיחואנה שבמקסיקו מדרום לפאתי סן דייגו שבארץ האפשרויות מצפון, לתנועת הולכי רגל וכלי רכב כאחד. הסגירה נעשתה בתגובה להגעת הגל הראשון של השיירה, שעל פי טענות הנשיא ותומכיו בעבר, היו אמורים להגיע כבר לפני ארבעה שבועות, כדי שיספיקו להצביע בבחירות אמצע הכהונה תמורת תשלום מקרן סורוס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE