הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החל מיום חמישי: מותר לעשן מריחואנה במישיגן, בלי פתק מרופא
המדינה של עיר המכוניותו והאגמים הגדולים הופכת ל-11 בארה"ב שמתירה שימוש בצמח לצרכי הנאה - אבל יש מגבלות של כמות ומקום. ואיפה תקנו? זה יהיה רק בעוד כמה חודשים

מישיגן תהפוך השבוע למדינה הראשונה באזור המערב התיכון המתקדמת עם המגמה המתרחבת ומתירה שימוש בקנאביס (מריחואנה\חשיש ותצורות אחרות) לצרכי הנאה ולא רק לצרכים רפואיים. בבחירות שנערכו בשיש בנובמבר הצביעו אזרחי המדינה, בין השאר, ברוב ניכר בעד התרת השימוש לצרכי פנאי על ידי בגירים מגיל 21 ומעלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאיפה יקנו הצרכנים את העשב שלהם עד שהחנות הראשונה תיפתח? יבריחו דרך האגם? 

 

הצעד מגיע עשור לאחר שהבוחרים במדינה אישרו את השימוש בצמח להקלה על תסמיני מחלות מסוימות. תומכים רבים תולים את העשור שחלף מאז, בו לא שקעה המדינה ב"שיגעון השאכטה" כפי שצפו המתנגדים, בהצלחת החוק החדש - כמו גם העובדה שמדינות אחרות כבר עשו את הצעד.

"זה בהחלט הולך להריח כמו חופש", אומר מעט אייבל, עורך דין מדטרויט שהתמחה בחוקי מריחואנה ועל דלת משרדו מתנוסס בגאווה שלט: "יועץ לענייני קנאביס". מישיגן הופכת בזאת למדינה ה-11 (בנוסף לוושינגטון הבירה) המתירה את השימוש האישי בחומר - אבל החופש החדש מגיע עם מתחים מסוימים, סתירות וסייגים.

תושבי מישיגן שמלאו להם 21 שנים יכולים להחזיק בביתם או על גופם עד 2.5 אאונס של מריחואנה (כ-70 גרם). הם רשאים לגדל עד 12 צמחים, אף שלא באופן הגלוי לציבור. מותר גם לתת עד 2.5 אאונס לאדם אחר - אך לא תמורת תשלום.

 

זה שני אאונס. אם אתם צריכים יותר מפי אחד ורבע מזה - זה כבר לא לשימוש אישי (צילום: 420 מגזין)

 

אזורי הסאטלה

ניתן לצרוך קנאביס רק בבתים ובנכס פרטי אחר, ולבעלי בתים ומעסיקים הזכות לאסור על כך. אסור לעשן את החומר בברים, מסעדות או כל מקום שנגיש לציבור הרחב. פירושו של דבר שלתפוס ראש תוך כדי טיול עם הכלב או התרוצצות בין הרצאות במכללה עלול לחשוף אתכם לצרות. המכללות והאוניברסיטאות במישיגן חזרו והצהירו כי החוק לא ישנה את מדיניות הסמים של הקמפוסים שלהן. גם מעסיקים ימשיכו להחזיק בזכות לפטר את המשתמשים בסם.

קופישופס

עוד לא נפתחו, לא בסגנון אמסטרדם ולא בסגנון קיוסק של קנה ולך. החוק החדש יוצר מערכת של גידול ומכירה חוקיים של קנאביס ומוצריו, והמדינה מצפה לגרוף מיליונים בכספי מסים, אולם יעברו עדיין חודשים עד שהחנות הראשונה תסיים לצלוח את המסלול הביורוקרטי, שחלק ממנו מותווה בחוק באופן כללי ומנוסח בפועל תוך כדי הסתגלות למציאות החדשה.

עד אז? אנשים שרוצים לגלגל קטנה יצטרכו לגדל לעצמם או להשיג בדרכים אחרות. קצת כמו הלאקונה החוקית ארוכת השנים בהולנד. "סובלים" את הקופישופס שמוכרים לכם בגלוי את החומר בקמעונאות. מאיפה הם קונים בסיטונות? אה... על זה פחות מדברים. מישיגן רק מתחילה בינתיים להנפיק היתרים לתחנות לחלוקת מריחואנה רפואית לתפקד גם כ"פוט-שופס".

 

כזה? ייקח חודשים עד שיהיה במישיגן (צילום: טיים מגזין)


הדין המקומי

אז מישיגן נהייתה גן עדן לסטלנים? ובכן, תלוי איפה אתם גרים. יש רשויות מקומיות שכבר הצביעו מראש על איסור עסקים לממכר קנאביס בשטחן. גם החוק החדש מתיר וטו מקומי, אותו ניתן לשנות בכל עת. קהילות שבוחרות לאסור על תושביהן לקנות את הפרח שלהם קל"ב מוותרות על חלקן במס בשיעור 10%. אולם ראשי ישובים שמרניים באופיים, כמו לדוגמא סט. ג'וזף, מהמרים שה"מכה" ממסי המריחואנה סופה לאכזב את התומכים.

רשויות החוק

לאחר הבחירות הודיעו חלק מן התובעים המחוזיים במדינה כי יבטלו כל תיק פתוח על החזקת כמויות של מריחואנה שעל פי החוק החדש יהיו חוקיות. "הבוחרים אמרו את דברם", אמר תובע מחוז קנט כריס בקר. במחוזות מסוימים שוקלים גם מחיקה של רישומים פליליים מן העבר.

 

עדיין אסור בתכלית האיסור (צילום: Shutterstock.com)

 

המריחואנה עודנה אסורה על פי החוק הפדרלי, אולם התובעים הפדרליים במישיגן אומרים שהם עסוקים בסוחרים גדולים ולא ב"עבריינים נמוכי-דרג". עם זאת, דובר משטרת המדינה, ליוטננט מייק שאו, מדגיש ומזכיר שהנהיגה תחת השפעת העשב המתוק - אסורה בהחלט. "החוק לא הולך לשנות את זה", הבהיר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE