הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי שנים של ניסיונות, מרילנד בדרך להיות המדינה השביעית שתעלה את גיל רכישת הטבק ל-21
הפופולריות הגואה של סיגריות אלקטרוניות והמודעות הגוברת לנזקי העישון הביאו את ארגון המחוקקים השחורים להציב את היוזמה בסדר העדיפויות שלו. נתונים מראים ששחורים מצויים בסיכון גבוה יותר למות ממחלות הקשורות בעישון

יוזמת חקיקה חדשה במרילנד מקווה להתמודד עם היקף העישון בקרב האוכלוסיה השחורה במרילנד. שלוחת המדינה של ארגון המחוקקים השחורים קורא לרשויות להטיל מגבלות נוספות על גישה לטבק ומוצריו, כולל של סיגריות אלקטרוניות, ולהעלות את גיל הרכישה החוקי מ-18 ל-21. על פי נתוני המרכז לבקרה ומניעת מחלות, שחורים מצויים סיכון גבוה יותר למות ממחלות שקשורות בעישון כמו סרטן ומחלות לב, אף שככלל שיעור המעשנים בקרב אוכלוסיה זו נמוך יותר והם מתחילים לעשן בגיל מאוחר יותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אין סיבה טובה להשאיר על 18. חבר קונגרס מרילנד דרק אי. דיוויס (צילום: Business Journals)

דרק אי. דיוויס, חבר קונגרס המדינה מהמפלגה הדמוקרטית, אמר לוושינגטון פוסט שלדעתו "זו הצעה שהיתה צריכה להתקבל כבר מזמן". דיוויס, שמכהן כיושב ראש ועדת הכלכלה של בית המחוקקים במרילנד והמגיש הראשי של ההצעה, הוסיף כי "אין סיבה טובה להשאיר את זה על 18". ההחלטה של ארגון המחוקקים השחורים להציב את הצעדים נגד צריכת טבק בסדר העדיפויות שלו מצטרפת לצעדים שכבר ננקטו במקומות כמו וושינגטון הבירה, העיר ניו יורק, קליפורניה ומסצ'וסטס, בעקבות האזהרות והחשש הגובה מנזקי העישון והפופולאריות של סיגריות אלקטרוניות, בעיקר בקרב בני נוער.

מחוקקים במרילנד ניסו להעלות את הגיל החוקי לרכישת טבק במשך שנים, ללא הצלחה. במהלך מושב הקונגרס ב-2018 ההצעה נתקעה בועדה ולא עלתה להצבעה. ההצעה החדשה נהנית מתמיכתה של סנאטורית המדינה דלורס ג. קלי, יושבת הראש החדשה של ועדת הכלכלה של הסנאט. הועדה שלה והועדה של דיוויס צפויות לערוך שימועים במסגרת החקיקה.

 

פופולריות גואה בקרב בני נוער. סיגריה אלקטרונית (צילום: Journal Sentinel)

קלי מעריכה שהפעם החקיקה תעבור הודות לבחירות האמצע שהתקיימו בנובמבר האחרון, בהן נכנסו לתפקיד מחוקקים צעירים ופרוגרסיביים רבים שמגלים עניין בסוגיות חברתיות שפוגעות בעיקר באוכלוסיות מוחלשות, בהן עישון. אם החקיקה אכן תצליח, מרילנד תצטרף לשש מדינות נוספות בהן גיל העישון החוקי עומד על 21.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE