הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפון קרוליינה: חשדות לאי סדרים והונאת בחירות מעכבים את ההכרעה באחד המרוצים לקונגרס
טפסי ההצבעה מרחוק במחוז כפרי קטן הציגו סטיות חריגות מהממוצע באופן מעורר חשד וועדת הבחירות החליטה לא לאשר עדיין את ניצחונו של המועמד הרפובליקני. החלטה בנושא אמורה להתקבל עד ה-21 בדצמבר. יו"ר ועדת הבחירות התפטר בסוף השבוע לאחר שהואשם בהטיה פוליטית

כחודש לאחר בחירות האמצע ואחד המרוצים לקונגרס עדיין לא הוכרע: על רקע טענות להונאת בחירות ועדת הבחירות של צפון קרוליינה החליטה לא לאשר את ניצחונו של הרפובליקני מארק האריס על יריבו הדמוקרט דן מקרידי בבחירות על המושב מטעם המחוז התשיעי במדינה, אף שבתום ספירת פתקי ההצבעה האריס מוביל על מקרידי ב-905 קולות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יתרון של פחות משבעה אחוזים. המועמד הרפובליקני מארק האריס (משמאל) ויריבו דן מקרידי (צילום: AP, יח"צ)

הועדה לא פרסמה את המידע שיש ברשותה על ההאשמות ושהוביל להחלטה לא לקבל את ההכרעה במרוץ בשלב זה, אולם בהודעתה כן נמסר שההחלטה התקבלה בתום דיון בן שלוש שעות מאחורי דלתיים סגורות. בועדת הבחירות תשעה חברים – ארבעה לכל מפלגה ונציג עצמאי אחד –ובהצבעה שנערכה בתום הדיון הוחלט ברוב של שבעה נגד שניים לא לקבל את הכרעת הבוחר בגלל מה שהם הגדירו "טענות לאי סדרים ופעולות מרמה" שנוגעות לטפסי ההצבעה מרחוק.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שני) הגדיר יושב ראש המפלגה הדמוקרטית בצפון קרוליינה ווין גודווין את ההחלטה כ "צעד נכון". לדבריו, ההאשמות בהונאת בחירות "חמורות בצורה יוצאת דופן ואם הן מבוססות, הן משרטטות מאמץ מחושב לערער בניגוד לחוק את הבחירות החופשיות שלנו ולהטות אותן לטובת מועמד מסוים". גודווין הוסיף ש "למצביעים בצפון קרוליינה מגיע לדעת את האמת וככל שיותר פרטים מתפרסמים, נעשה ברור שחקירה מקיפה צריכה להתקיים לפני שניתן יהיה לחתום את הבחירות".

ועדת הבחירות חייבת לקיים שימוע בנושא עד ה-21 בדצמבר, אולם היא פועלת כעת תחת עננת אי ודאות. יושב ראש הועדה אנדי פנרי התפטר בסוף השבוע לאחר שהואשם בהטיה פוליטית עקב ציוצים שביקרו את דונלד טראמפ. דובר מטעם המושל הדמוקרטי רוי קופר אמר לרשת NBC כי הוא ימנה מחליף בהקדם.

 

ימנה מחליף בהקדם. מושלם צפון קרוליינה רוי קופר (צילום: CBS)

הטענות לאי סדרים מתמקדות במחוז בליידן, מחוז כפרי בדרום-מערב המדינה בו הצביעה כ-13 אלף איש שהם 55% מבעלי זכות הבחירה. זהו שיעור מצביעים שהולך את הממוצע בשאר המדינה, אולם מספר טפסי ההצבעה מרחוק במחוז הוא זה שהדליק את הנורות האדומות. שיעור טפסי ההצבעה מרחוק במחוז בליידן עומד על יותר משבעה אחוזים, שיעור גבוה משמעותית מהממוצע בשאר המחוזות שעומד על ארבעה אחוזים. זאת ועוד, לדברי הפרופסור למדע המדינה מייקל ביצר בראיון ל-NBC, 60% מטפסים אלו היו עבור הרפובליקנים – המחוז היחיד בו היו נתונים כאלה, שכן בכל שאר המחוזות התמיכה ברפובליקנים הצבעה מרחוק עמדה על פחות מ-40%.

המפלגה הדמוקרטית הגישה לועדת הבחירות כחצי תריסר תצהירים, כולל של מצביעים שסיפרו על אנשים שהגיעו לביתם ואספו את טפסיהם שלא מולאו עד הסוף. במוקד ההאשמות ניצב אדם בשם מקריי דאולס, שנשכר לכאורה על ידי מטה האריס במחוז בליידן. דאולס, רפובליקני מוצהר, האשים את הדמוקרטים בהונאת בחירות במירוץ למושלות לפני שנתיים, אולם כשהעיד בפני הועדה שמר על זכות השתיקה כשנשאל אם הוא עצמו שילם לאנשים לאסוף טפסי הצבעה ממולאים חלקית ולהשלימם.

 

זירת הפשע לכאורה. מחוז בליידן (צילום: WSOC-TV)

 

האריס, המועמד הרפובליקני, הוא כומר בפטיסטי ממחוז בליידן, ניצח בקושי את רוברט פיטנג'ר, חבר הקונגרס המכהן ועמיתו למפלגה, בפריימריז הרפובליקניים שנערכו במאי. פיטנג'ר האשים כבר אז כי היו אי סדרים במחוז בליידן אולם ההאשמות לא התפתחו מעבר לכך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE