הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכירה ב"וואווי" נעצרה בקנדה לבקשת ארה"ב, סין דורשת את שחרורה המיידי
סמנכ"לית הכספים של החברה נעצרה בחשד להפרת הסנקציות על איראן. בעולם חוששים כי המעצר יוביל להסלמה בסכסוך הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג, ויפגע בצמיחה העולמית. סין מנסה להרגיע: תעמוד בהתחייבויותיה

סין דרשה היום (חמישי) מקנדה לשחרר את הבכירה בחברת וואווי שנעצרה על פי דרישת ארצות הברית בשל החשד כי הפרה את הסנקציות על איראן. המעצר של הבכירה מטיל צל כבד על הבשורות החיוביות שעלו לאחרונה במסגרת הניסיון של וושינגטון ובייג'ינג להרגיע מעט את סכסוך הסחר בין שתי המעצמות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מומחים חוששים מפגיעה בצמיחה העולמית. חברת וואווי

סמנכ"לית הכספים של וואווי, מנג וואנז'ו, צפויה להיות מוסגרת לארצות הברית בגלל החדשות נגד. כך הודיעו הרשויות בקנדה. היא נעצרה בוונקובר ביום שבת, היום שבו הנשיא האמריקני דונלד טראמפ והנשיא הסיני שי ג'ינגפינג נפגעו בארגנטינה והודיעו על ההסכם ביניהם להשהות את המשך ההגבלות על המסחר ביניהם.

בעקבות החדשות, שווקי העולם חוו טלטלה בשל החשש כי המעצר המתוקשר יחדש את המתח בין שתי המעצמות, שמאיים על הצמיחה הכלכלית העולמית. מדד הנג סנג של הבורסה בהונג קונג איבד 2.5 אחוזים, ומדד דקס הגרמני ירד ב-1.8 אחוזים.

הממשלה הסינית הודיעה כי מנג לא הפרה אף חוק אמריקני או קנדי, ודרשה כי קנדה "תתקן את הטעות באופן מיידי" ותשחרר אותה.

 

סין מדגישה כי תעמוד בהתחייבויות שלה. הנשיא האמריקני עם מקבילו הסיני

בייג'ינג דרשה מוושינגטון ומאוטווה את "שחרורה המיידי של העצורה", ולהסביר את סיבת מעצרה. כך הודיע דובר משרד החוץ הסיני, גנג שואנג. הוא הוסיף כי מעצרה של של מנג, בלי שום הסבר לכך, מהווה הפרה של זכויות אדם.

משרד הכלכלה ציין כי בייג'ינג ניסה למנוע מהאירוע להפריע למהלך שנועד לסיים את סכסוך המסחר עם וושינגטון. דובר של המשרד, גאו פנג, אמר כי סין תעמוד בהתחייבויות שלה וכי הוא בטוח ששני הצדדים יכולים להגיע להסכם סחר במהלך תשעים הימים שטראמפ הודיע כי במהלכם לא יעלו עוד מכסי מגן.

 

העיתוי בעייתי - זמן קצר לאחר שטראמפ הודיע על 90 ימים של רגיעה

חברת וואווי, הספקית הגדולה ביותר בעולם לציוד רשתות בהן משתמשות חברות טלפוניה ואינטרנט, מהווה דאגה לביטחון ארצות הברית. בזמן כהונת הנשיא הנוכחי, וגם בכהונת הנשיא ברק אובמה, וושינגטון ניסתה ללחוץ על מדינות אירופה ובנות ברית אחרות להגביל את השימוש בטכנולוגיות של החברה.

ארצות הברית רואה בוואווי ובחברות טכנולוגיה סיניות אחרות סכנה כי הן מהוות חזית קדמית של מאמצי ריגול סיניים ושל תחרות מסחרית. ממשל טראמפ טוען כי החברות האלה נהנות מסבסוד לא הוגן.

הנשיא טראמפ העלה את מכסי המגן על סחורה סינית לאחר שטען כי בייג'ינג גונבת, או מפעילה לחץ על חברות זרות, להעניק לידיה טכנולוגיות חדשות. עם זאת, בכירים בוושינגטון חוששים כי התכנית של סין לפיתוח התעשייה, עשויה להציב את התעשייה האמריקנית מאחור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE