הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשל שיקולי הפניית משאבים לתקציבי רווחה: הרשויות בקליפורניה בוחנת הטלת מס על שליחת הודעות במכשירים הניידים
אם תאושר ההצעה, היא עשויה להניב הכנסה שנתית של קרוב ל-50 מיליון דולר, אך הרשויות מבקשות לקבל את המס באופן רטרואקטיבי על חמש השנים האחרונות. נשיא איגוד העסקים בסן פרנסיסקו: "הצעה מטופשת"

הרשויות בקליפורניה בוחנות הצעה במסגרתה יתווסף לחשבון הטלפון הנייד שלכם חיוב נוסף בדמות מיסוי על שליחת הודעות טקסט, וזאת על מנת לממן תוכניות המחלקות טלפונים למשפחות מעוטות יכולת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שליחת הודעות בטלפון הנייד תעלה לתושבי מדינת הזהב בעשרות מיליוני דולרים מדי שנה

התנגדות רבה לתוכנית נרשמת במדינה, ולמרות זאת בחודש הבא צפויה להתקיים הצבעה בנושא בוועדת שירותי הציבור של קליפורניה (California Public Utilities Commission). "זו הצעה מטופשת. שליחת הודעות טקסט היא אחת הדרכים שבהן שיחות מתנהלות בימינו, וזה מרגיש כאילו רוצים להטיל מס על כל הדרכים הללו", אמר השבוע ג'ים וונדרמן, נשיא איגוד העסקים באזור מפרץ סן פרנסיסקו.

בשלב זה, לא ברור כמה כסף כל לקוח יידרש לשלם ע"י חברת התקשורת שלו. עם זאת, מקורבים להצעה זו טוענים שככל הנראה התשלום יתקבל בצורה של חיוב חודשי קבוע ולא תעריף בעבור כל הודעה. הרשויות מעריכות שהן יכולות לקבל קרוב ל-45 מיליון דולר מדי שנה אם ההצעה תאושר בחודש הבא. אבל בו בזמן, ארגונים רבים כגון איגוד העסקים טוענים שההצעה תהיה תקפה רטרואקטיבית. דהיינו, יתכן שתושבי מדינת הזהב יידרשו לשלם את הסכום שעתיד להיקבע על חמש שנים האחרונות, דבר שעשוי לעלות לתושבים כ-220 מיליון דולר.

אנשי וועדת שירותי הציבור במדינה טוענים שדווקא מדובר בבשורה לצרכן: "יתכן שזה דווקא ימצא חן בעיני התושבים כי יותר הכנסה מהודעות עשויה להוריד את המיסוי על שירותים נוספים, דבר שיתקזז בשורה התחתונה", הסבירה קונסטנס גורדון, דוברת CPUC. וונדרמן טוען שאין גוף ממשלתי אחר, בין אם מדובר ברמה העירונית, מחוזית, מדינית או פדרלית, המבקש להטיל מסים על שליחת הודעות בטלפון הנייד. יתרה מכך, חברות התקשורת טוענות שאין בכוחה של קליפורניה, לפחות מבחינה משפטית, להטיל מס מסוג זה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE