הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלילה בחצות מסתיימת ההרשמה לביטוח הבריאות של ה-ACA
פלורידה מובילה את האומה בהרשמה לביטוח בריאות ממשלתי. השנה ניכרת ירידה בהרשמה - בעיקר בשל מאמצי הממשל אבל גם אבטלה נמוכה והרחבת מדיקייד ומדיקייר במדינות עוזרת

עם התקרב הדדליין היום בחצות להירשמות לביטוח רפואי תחת חוק הטיפול בר-ההשגה ("אובמהקייר") באתר healthcare.gov, ההרשמה ברחבי ארה"ב רחוקה מהרמות של שנים עברו, בעיקר בשל קיצוצים בפרסום לציבור בעניין. אולם פלורידה, שמובילה בהתמדה בשיעור התושבים הבוחרים בכיסוי הביטוחי הממשלתי, לא רחוקה מהמספרים של השנה שעברה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות כל המאמצים, ביטוח הבריאות של אובמה עדיין כאן, ואם אין לכם את הלוקסוס של אופציה טובה בעליל - כדאי למהר ולהירשם

 

נכון לשמונה בדצמבר נרשמו 999,045 פלורידיאנים לתוכנית ביטוח בריאות תחת ה-ACA, על פי נתוני המרכז לשירותי מדיקייר ומדיקייד, הרגולטור הפדרלי המפעיל את אתר Healthcare.gov. במהלך תקופת ההרשמה אשתקד נרשמו 1.02 מיליון תושבי פלורידה נכון לאותה נקודת זמן. הבדל של כ-2.2%. סך הכל נרשמו אשתקד 1.7 מיליון איש לתוכנית, כך שייתכן שהשנה אף תעבור פלורידה את נתוני השנה הקודמת.

ברחבי ארה"ב נרשמו מעל 4.1 מיליון צרכנים לתוכנית של ה-ACA לשנת 2019 ב-39 המדינות, כולל פלורידה, המשתמשות באתר. מאלה, 1.1 מיליון הם צרכנים חדשים והשאר כאלה המחדשים פוליסות קיימות. ההרשמה השנה כאמור מפגרת אחרי נתוני השנים הקודמות, זאת למרות שוק יציב למבטחי ACA הכולל יותר חברות המציעות ביטוח ותשלומים חודשיים נמוכים לזכאים לסיוע.

בנוסף לממשל שעושה ככל יכולתו להעמיד פנים שהתוכנית, שכונתה בידי התקשורת על שמו של קודמו ושנוא נפשו של הנשיא הנוכחי אינה קיימת, יש עוד מספר סיבות לירידה בכמות הנרשמים השנה: שיעור אבטלה נמוך (שגורם לכך שאנשים מבוטחים דרך מקום העבודה), ביטול המנדט האישי בחוק הבריאות, שהטיל קנסות על מי שבחר שלא לרכוש ביטוח בריאות כלל, וכן הרחבת הזכאות למדיקייד ומדיקייר במדינות שונות.

 

בין הסיבות לירידה - הרחבה של מדיקייד ומדיקייר במדינות. העיקר שאנשים מבוטחים

 

בנוסף, כללים פדרליים חדשים שהעביר ממשל טראמפ מאפשרים לצרכנים לרכוש ביטוח שאינו עומד בדרישות ה-ACA, כמו תוכניות לטווח קצר ותוכניות שיתופיות. תוכניות אלה מאפשרות למבטחים לדחות בקשה לפוליסה מצד בעלי בעיה רפואית קיימת, והן מציעות פחות מכפי שה-ACA מחייב.

עם זאת, אין מנוס מלהאשים את הצמצום הדראסטי בפרסום ובמאמצים אחרים למשוך את הציבור לתוכנית, ובצדו השני של המטבע עשיית כל מאמץ אפשרי לשכנע את העם האמריקאי שהחוק כבר בוטל (הוא לא), בכך שמיליוני אמריקאים, בהם כ-623 אלף תושבי פלורידה, אינם נרשמים לתוכנית שאחרי הסיוע הכלכלי שהם זכאים לו, לא תעלה להם אפילו סנט. נכון, מדובר בתוכנית ה"ארד" של ה-ACA. זו תוכנית מוגבלת עם השתתפות-עצמית גבוהה, אבל כמו כל תוכניות החוק, היא מגבילה את ההשתתפות העצמית ואוסרת על המבטחים לקבוע רף הוצאה למשך חיי המבוטח, ובכך מעניקה מגן בפני ההוצאות ההרסניות שמחלה רצינית יכולה לגרום.

 

 

וייתכן שבסופו של דבר המספרים יתאזנו. כפי שאפשר להבין מהנתונים לעיל, יש פער גדול בין נתוני ההרשמה שבוע לפני הדדליין ובסיכומו של דבר. CMS, רגולטור ביטוח הבריאות הפדרלי, הוציא הודעה ברוח זו: "כמו בשנים קודמות, אנו רואים עלייה בנפח הצרכנים המשתמשים באתר Healthcare.gov ומתקשרים למוקד השירות שלנו ככל שאנו מתקרבים לדדליין של ה-15 בדצמבר, כדי לבחור תוכנית ביטוח לשנה הקרובה".

בשל נפח הפונים הגבוה, רבים עשויים להתבקש להשאיר את פרטיהם - ואנשים אלה יוכלו להשלים את הרשמתם לאחת מתוכניות ה-ACA לאחר הדלליין. עוד לא סגרתם ביטוח בריאות לשנה הבאה? נצלו את החוק כל עוד הוא קיים. יש להתקשר למספרים 800-318-2596 או 800-706-7893, או לבקר באתר Healthcare.gov עד חצות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE