הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
Airbnb מבהירה: מגנים את ה-BDS, אך לא חוזרים בנו מההחלטה
אחרי ההודעה הישראלית לפיה המדיניות החדשה לא תיושם, היום הבהירה החברה כי היא ממשיכה לפעול לפי התוכנית במסגרתה לא תתאפשר השכרת יחידות דיור בשטחי איו"ש. דוברות החברה: "אנחנו מפתחים את הכלים שנדרשים על מנת ליישם את המדיניות שלנו"

חברת השכרת יחידות דיור העולמית, Airbnb, הכחישה בתוקף את הדיווחים שפורסמו ע"י משרד התיירות הישראלי והעומד בראשו, שר התיירות יריב לוין, לפיהם החברה תחזור בה מההחלטה שלא לאפשר השכרת יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון המוגדרים ע"י רוב אומות העולם כ"שטח כבוש".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת Airbnb (צילום: AP)

 

כזכור, אתמול טען השר לוין בתום פגישה עם בכירים מהחברה כי Airbnb תאפשר השכרת יחידות דיור באזורים אלה, בניגוד להחלטה שקיבלה בחודש שעבר. החלטה זו כמובן גררה ביקורת קשה בישראל ובארה"ב, והשר לוין הציג אתמול תמונת ניצחון ישראלית: "החברה הודיעה לנו שהיא לא תיישם את ההחלטה שלא לפרסם יחידות דיור בגדה המערבית".

כתוצאה מכך, Airbnb נאלצה לפרסם הודעה שבה נטען כי "ההודעה מהממשלה הישראלית אינה מדויקת. Airbnb הביעה את התנגדותה הנחרצת לתנועת ה-BDS ואף הבהירה את המחוייבות שלה להמשיך ולפתח את העסק שלה בישראל, דבר שיאפשר ליותר תיירים מרחבי העולם להנות מהפלאים של המדינה ושל תושביה. נציגי החברה הגיעו לאזור על מנת לערוך סדרה של פגישות, וכתוצאה מכך יש לנו הבנה עמוקה יותר למורכבות של הבעיות באזור. הבהרנו שאנחנו מפתחים את הכלים שנדרשים על מנת ליישם את המדיניות שלנו, ובמהלך תהליך זה נמשיך להיות בקשר רציף עם הממשלה הישראלית", כלשון ההודעה.

 

הפגנה כנגד הנוכחות הישראלית בהתנחלויות הישראליות (צילום: רויטרס)

 

כאמור, ההחלטה של Airbnb זכתה לביקורת רבה, בעיקר בישראל ובארה"ב. רשויות מקומיות ומספר קטן של פוליטיקאים אמריקאים הביעו את התנגדותם להחלטת החברה. כך למשל, מועצת עיריית בוורלי הילס הצביעה פה אחד בעד הצעה המגנה את ההחלטה ואף מאיימת לפתוח בחרם כנגד החברה. גם מושל פלורידה הנבחר, רון דה-סנטיס, הביע את התנגדותו וטען שהחברה "עוברת על חוקי האנטי-BDS" שנחקקו בפלורידה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE