הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: ראש רשת הסמים של אל-צ'אפו בארה"ב סיפר למה העדיף להחביא משלוחים בשכונות יוקרה בעיר
מסתבר שהפעילות העבריינית של ברון הסמים עברה ליד בתי העשירים של העיר. סוחרי הסמים מעדיפים שכונות שבהן השכנים יתקשרו למשטרה אם יראו משהו חשוד

סוחר הסמים שהעביר קוקאין והרואין בכל רחבי ארצות הברית עבור ראש הקרטל חואקין "אל צ'אפו" גוזמן, מסר אתמול (שלישי) עדות על רשת הסמים שהפעיל. פדרו פלורס, הסוחר שהעיד, ציין כי הוא נהג להחביא את משלוחי הסמים בשכונות היוקרתיות של ניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסמים הוחבאו בשכונות היוקרתיות של ניו יורק (צילום: Shutterstock)

"בחרתי את השכונות הטובות ביותר", אמר פלורס כאשר נשאל על הדרך שבה הסתיר 38 טון של סמים שהעביר בערים הגדולות, "ניסינו לצמצם את המגע עם אנשי המשטרה".

פלורס, שהפעיל את רשת הסמים הענקית יחד עם אחיו התאום בין השנים 2005-2008, אמר כי גם הדיירים בשכונות היוקרתיות עדיפים, מכיוון שהם יפנו למשטרה במידה ומישהו מעורר חשד מסתובב בין הבניינים.

הוא סיפר לחבר המושבעים הוא מעולם לא אפשר לעובדים שלו לספר היכן הבתים, אך אישה אחת אחת אמרה לו כי היא רואה מחוץ לחלון את "הנוף היפהפה של גשר ברוקלין".

הוא לא חשף בעדותו את המיקום המדויק של מחבוא הסמים.

פלורס ואחיו התאום, מרגריטו, הכניסו לקרטל של אל צ'אפו 227 מיליון דולר. הם פעלו כצוות, ולעתים קרובות התייחסו אליהם בפשטות כ"התאומים".

עדותו אתמול הייתה הפעם הראשונה מזה ארבע שנים שפלורס נראה בציבור. הוא מרצה בימים אלה עונש מאסר של 14 שנים, לאחר שהוא ואחיו הסגירו עצמם לרשויות בשנת 2008.

עדותו של פלורס העניקה לציבור הצצה אל החיים שלו מאחורי הסורגים, ונראה שגם בכלא הוא יודע למצוא את הדרכים שלו לעקוף את החוק.

בין השאר הוא סיפר כי הוא הצליח להתגנב מתחת לעיניהם הפקוחות של השומרים ולהכניס את אשתו להריון בשירותים. הוא גם שילם לשני חברים לתא כדי שיתלו מחוץ לכותלי הכלא שלטים עבור משפחתו. לצערנו, הדברים שלו הופסקו לפני שהספיק לחשוף בפני הציבור את מה היה כתוב על השלטים האלה.

"אני מניח שפשוט היה לי קשה להתמודד עם החוקים", אמר פלורס בעדותו.

מסתבר שמעבר להיותו סוחר סמים בקנה מידה עצום, פלורס גם רומנטיקן בקנה מידה לא קטן. זמן קצר לפני שנכנס לכלא, הוא רכש לאישתו מכונית יוקרתית של חברת בנטלי בשווי 200 אלף דולר. לצערם, המכונית הוחרמה על ידי ה-DEA.

 

"התאומים" - פדרו ומרגריטו פלורס (צילום: AP)

לטענת פלורס, הוא הסגיר את עצמו מכיוון שפרצה מלחמה בין הקרטלים היריבים, והוא חשש לחייו ולחיי משפחתו. הוא כבר הכיר את טעמה של מלחמת כנופיות, כאשר נחטף בשנת 2004.

"חשבתי שאני הולך למות", אמר, והמשיך לתאר כיצד החוטפים הפשיטו אותו, הרעיבו אותו וכיסו את עיניו בזמן שהיה נעול בתא קטן במשך 16 ימים. לאחר מכן הוא הושלך במדבר ונאלץ ללכת מספר מייל בעלטה.

הוא סיפר כי הוא פגש את אל צ'אפו בחודש מאי 2005, בתום טיסה בהרים ונסיעה בכבישים תלולים. הדבר הראשון שנגלה לעיניו באחוזה של ברון הסמים היה איש ערום קשור על עץ. הוא המשיך וסיפר כי בתחילה, אל צ'אפו לא התלהב ממנו, ולעג על התכשיטים שפלורס ענד ועל הג'ינס הקצר שלבש.

"עם כל הכסף הזה, לא יכולת להרשות לעצמך את שאר המכנס?", שאל אל צ'אפו את פלורס. ראש רשת הסמים לשעבר הוסיף כי אל צ'אפו הצביע על השרשרת שעל צווארו ואמר "מה שחסר זה רק שמלה".

במהלך הפגישה, השניים שוחחו בין השאר על הפעם בו נחטף פלורס, ואל צ'אפו הציע למצוא את החוטף, אך רק במידה ופלורס יהיה מוכן "לירות בו כדור אחד בכל עין". הוא סירב.

בדצמבר 2015 אביו של פלורס נחטף, הוא פנה לעזרתו של ברון הסמים, ואף הביא לו מתנה: ג'ינס קצר בתוך חבילה של כדורי ויאגרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE