הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
את זה לא צפו כשאישרו את הלגליזציה של המריחואנה בקליפורניה
תושבים המתגוררים סמוך לחוות גידול קנאביס בהיקף מסחרי מתלוננים על צחנה שהם משווים ל "בואש טרי", הכי רחוק שאפשר מהעשן המתקתק שנושב מהצמח כשמעשנים אותו. תושבת מחוז סונומה: "אני לא יכולה להיות בחוץ יותר מחצי שעה"

התוצאות הבלתי צפויות של לגליזציית המריחואנה בקליפורניה: תושבים ברחבי המדינה מתלוננים על גלי צחנה שמקשים עליהם לנשום ואת השהייה בחוץ. הם מכנים אותם "בואש טרי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מריחואנה מותרת לשימוש חופשי בקליפורניה מזה כשנה (צילום: GettyImages)

מייק וונדולובסקי סיפר לניו יורק טיימס שזה תוקף בכל שעות היממה – כשהוא בחצר ביתו, בחדר העבודה שלו או כשהוא מטפל בעצי ההדר שיש בגינתו. הוא מתגורר כחצי מייל מחממה שנבנתה בעבר לגידול פרחים, בעיקר חינניות וכריזנטמות, אבל עתה משמשת לגידול אלפי שתילי מריחואנה במסגרת הענף הצומח – והמסריח – שמחפש להרוויח מקנאביס. השימוש הקנאביס לצרכי פנאי, כלומר לא מסיבות רפואיות, מותר בקליפורניה מאז ינואר האחרון.

"אם מישהו שואל, 'זה באמת כל כך גרוע?', אני אחפש חבורה של בואשים ובכל ערב אניח אותם על מפתן חלונו", סיפר וונדולובסקי. "זה פשוט נורא".

כשתושבי קליפורניה הצביעו ב-2016 על הפיכת עישון הקנאביס לחוקי, עיקר הדיונים התנהלו סביב נהיגה תחת השפעה והרחקת המריחואנה מילדים. המחוקקים לא הביאו בחשבון את התרעומת שתווצר מצחנתם של מיליוני שתילים ופרחי קנאביס. כתוצאה מהסירחון, תושבים במחוז סונומה שמצפון לסן פרנסיסקו דורשים לאסור על פעילות עסקי קנאביס בשכונותיהם. תושבי מחוז מנדוסינו, הצפוני עוד יותר, יצרו לאחרונה אזורים בהם מאסר על עיבוד שתילי קנאביס. השוטרים במקום מציינים שהסירחון הוא התלונה המובילה. במחוז סנטה ברברה, מגדלי קנאביס שנאלצים להתמודד עם זעם התושבים, מוציאים מאות אלפי דולרים על התקנת מערכות סינון ריחות, מהסוג שעוצב במקור כדי להתמודד עם אתרי השלכת אשפה.

 

כמו משפחה של בואשים. חוות גידול קנאביס (צילום: The Press Democrat)

הריח מחוות גידול קנאביס בהיקף מסחרי, שיש המדמים אותו לשילוב של לימונים רקובים וגופרית, רחוק מאוד מהעשן המתקתק שמרחף מעל הופעות רוק וברחובות ערים גדולות. גרייס גאת'רי, שביתה ממוקם סמוך לשטח שהיה בעבר מטע עצי תפוחים מחוץ לסבסטופול שבמחוז סונומה, סיפרה בראיון לטיימס שזה "כאילו בואש, או משפחה של בואשים, מתגוררים מתחת לבית שלנו". שכניה מגדלים קנאביס בהיקף מסחרי, ולדבריה "זה לא מתפזר. זה מעבר לכל מה שאתה יכול לדמיין".

גאת'רי הוסיפה ש "אני לא יכולה להיות בחוץ יותר מחצי שעה", בזמנים שהריח בשיאו. "החלונות סגורים כל הזמן. אנחנו לכודים בפנים. אין לאן לברוח".

גורמים בתעשיית הקנאביס לא מתכחשים לריח שכרוך בגידול הצמח, אך טוענים שהתעשייה שלהם לא שונה מתעשיות מפיקות ריח אחרות. "יש כאן סוגיית ריח שלפעמים לא ניתן לפתור לחלוטין", אמר דניס האנטר, אחד המייסדים של CannaCraft, חברת ייצור מריחואנה גדולה שמבוססת בסנטה רוזה שבמחוז סונומה. "אבל יש לנו גם מחלבות פה באזור, או את עונת סחיטת הענבים ביקבים – יש יבול חקלאי, ולהרבה ממנו יש ריח".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE