הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פד-אקס ו-UPS חוששות? אמזון תוסיף מטוסים לצי המשלוחים שלה
ענקית האינטרנט תוסיף לפחות 10 מטוסים חדשים, דבר שיפחית את התלות בחברות אחרות. לחברה אופציה להוסיף 17 מטוסים נוספים בהמשך. השנה אמזון רשמה עלייה של 30% בהוצאות על משלוחי החבילות, שהגיעו ל-18.6 מיליארד דולר

אמזון הודיעה מוקדם יותר היום על הוספתם של עשרות מטוסי מטען לשירות המשלוחים שלה בצעד שנועד להפחית את התלות שלה בחברות המשלוחים האחרות כגון פד-אקס ו-UPS.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת התעופה "אמזון אייר" (צילום: AP)

 

כבר שנים ארוכות שאמזון מחפשת אחר דרכים יצירתיות להוזיל את תהליך המשלוחים שלה, בייחוד כיום כשהיא מציעה משלוח בחינם בעבור כמעט כל מוצר שנרכש באתר. ב-2016 השיקה החברה את "אמזון אייר" ולה 40 מטוסי מטען מסוג בואינג 767. בודעתה מהבוקר מסרה אמזון כי היא תחכור 10 מטוסים נוספים מדגם זה כאשר חמשת המטוסים הראשונים יצטרפו לשירותי החברה כבר בשנה הבאה. חמשת הנוספים צפויים להצטרף בשנת 2020. החברה אף הסבירה שחתמה על אופציה להחכיר 17 מטוסים נוספים עד שנת 2025, אך ההחלטה הסופית בעניין הזה תתקבל אך ורק לאחר הגעת 10 המטוסים הראשונים.

 

חברת התעופה "אמזון אייר" (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, מדובר בצעד נוסף של החברה לנתק את התלות שלה בחברות אחרות. כיום, כל המשלוחים שאינם נשלחים ב"אמזון אייר" מגיעים לבית הלקוח דרך חברות כמו UPS, פד-אקס ורשות הדואר. בתשעה החודשים הראשונים של 2018, אמזון הוציאה לא פחות מ-18.6 מיליארד דולר על משלוחים בלבד. מדובר בעלייה של 30% לעומת השנה הקודמת, דבר שמסביר עוד יותר מדוע בחרה אמזון להקים חברת תעופה משלה. לגבי פד-אקס ו-UPS, ישנה הערכה כי פגיעה של 10% ברווחיהן תיגרם בעקבות המעבר של אמזון לשימוש רחב יותר במטוסיה.

חכירת המטוסים נעשית בין אמזון לבין חברת Air Transport Service Group, או ATSG. מדובר באותה חברה שממנה הוחכרו 40 המטוסים הקיימים בחברה, ואמזון עצמה מחזיקה ב-19.9% מ-ATSG. כחלק מההסכם שעליו חתמו שני הצדדים, אמזון תוכל להכפיל את גודל הנתח שבו היא מחזיקה, אם היא תחפוץ בכך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE