הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש העליון דחה את ערעור ממשלת טראמפ בנוגע למדיניות ההגירה
מבוכה נוספת לממשל בראשות הנשיא טראמפ לאחר שדווקא נשיא ביהמ"ש העליון השמרני הצביע עם הליברלים ובכך הפך החלטה של טראמפ בנוגע להענקת מקלט מדיני למהגרים שאינם חוצים את הגבול בצורה חוקית

בית המשפט העליון של ארצות הברית קבע כי הממשלה בראשות הנשיא טראמפ אינה יכולה לסרב להעניק מקלט מדיני למהגרים, גם אם מדובר במהגרים שנכנסו אל המדינה באופן לא חוקי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא ביהמ"ש העליון, ג'ון רוברטס, על רקע גבול ארה"ב-מקסיקו (צילום: Shutterstock)

 

השופט החדש בהרכב, ברט קבנאו, צודד ביחד עם שלושה מתוך ארבעה שופטים שמרנים נוספים וביקש להעניק את הכוח לממשל לסרב לבקשות מסוג זה. אך נשיא בית משפט העליון, ג'ון רוברטס השמרני, בחר דווקא לצודד עם הצד הליברלי של ביהמ"ש ודחה את בקשת הממשל.

ההחלטה של בית המשפט למעשה מבטלת את הצו הנשיאותי שעליו חתם טראמפ, צו שדחה על הסף כל בקשה לקבלת מקלט מדיני לאותם מהגרים שלא חצו דרך מעברי גבול רשמיים. מיד לאחר מכן, שופט פדרלי בקליפורניה קבע כי הצו הנשיאותי מהפר את חוק מבקשי המקלט ועל כן הוא דחה אותו. הממשלה ערערה על ההחלטה והערעור הגיע עד לבית המשפט העליון, שקיבל את ההחלטתו בנושא מוקדם יותר היום.

בזמנו טען הנשיא טראמפ כי מדובר בצו נחוץ "כדי לחסום את שיירת המהגרים שמאיימת על גבולותינו", אך רבים טענו שמדובר בניסיון הפחדה לקראת בחירות האמצע שהתקיימו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE