הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גיבורי העל הביאו להכנסות שיא בהוליווד, המגמה צפויה להמשיך ב-2019
תעשיית הסרטים רשמה שנה מצוינת ב-2018 עם הכנסה נאה של 11 וחצי מיליארד דולר, ומספר זה עוד צפוי לטפוח בימים הקרובים. ניתוח של הסרטים המצליחים מגלה כי רובם הם סרטי גיבורי העל מהקומיקס

תעשיית הסרטים האמריקאית נמצאת במצב כלכלי מצוין, דבר שבא לידי ביטוי בהכנסות של 11.38 מיליארד דולר בשוק המקומי במהלך השנה האחרונה. למרות שקבעה סכום שיא חדש, נראה שהתעשייה תמשיך במגמה גם בשנה הבאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שחקני "הנוקמים: מלחמת האינסוף" במהלך הפרמיירה בלונדון, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

 

נותרו ארבעה ימים בלבד עד לתום השנה, אך בהוליווד מעריכים כי יצליחו להגיע להכנסות של 11.9 מיליארד דולר, כלומר יותר מחצי מיליון דולר נוספים עד יום שני בחצות הלילה. אם היה מישהו שעוד הטיל ספק בכוחם של סרטי גיבורי-על, הרי שהיום מבינים שמדובר במתכונת להצלחה כלכלית. מתוך חמשת הסרטים שהכניסו הכי הרבה כסף בשנה האחרונה, ארבעה מהם הם סרטי גיבורי על ושלושה הם מבית היוצר של דיסני.

סך הכל הגיעו לאקרנים תשעה סרטי גיבורי על במהלך השנה, שיחדיו הביאו להכנסה נאה של 2.9 מיליארד דולר, או 25.5% מסך הרווחים ממכירות כרטיסים בארה"ב. חשוב להבהיר כי מדובר בשוק האמריקאי בלבד ולא בשווקים נוספים. הסרט שהכניס את סכום הכסף הגבוה ביותר היה "הפנתר השחור" של דיסני, שהכניס יותר מ-700 מיליון דולר בנוסף לעוד כ-646 מיליון דולר מהשוק הבינלאומי. 

 

שלושת הסרטים הרווחים ביותר של שנת 2018 (צילום: IMDB / Shutterstock)

 

כעת רבים מסתכלים קדימה אל עבר שנת 2019, בה צפויים שני סרטי גיבורי על נוספים לשלוט בשוק. הסרט הראשון יגיע במרץ הקרוב, וזכה לשם "קפטן מארוול", ואילו השני הוא "הנוקמים: סוף המשחק", סרט המשך ל-"הנוקמים: מלחמת האינסוף" שגרף 678 מיליון דולר בקופות האמריקאיות ו-1.37 מיליארד דולר בשוק הבינלאומי (סך הכל גרף מעל לשני מיליארד דולר).

מומחים לתעשיית הבידור מספרים כי סרטים אלה הפכו לשכיחים בעיקר בשל העובדה שהם שוברים שיאים כל פעם מחדש. במהלך 2019 צפויים לצאת סרטי גיבורי על נוספים, הן מבית היוצר של "מארוול" והן מבית היוצר של "DC קומיקס". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE