הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילינוי: אם מואשמת בגרימת מות בתה עקב אי הזנחת הטיפול במחלת הסכרת שלה
אמבר המפשייר לא טיפלה במחלת הסכרת של בתה אמילי ואף הסתירה אותה מבני המשפחה הקרובים ביותר, כולל האב. אמילי מתה בגיל 14 מסיבוכי סכרת שניתנים למניעה והאם מואשמת בגרימת מוות ברשלנות וסיכון חיי קטין

כתב אישום הוגש נגד אם מאילינוי שנטען כי התעלמה ממחלת הסכרת של בתה ובכך גרמה למותה. אמבר המפשייר הואשמה אתמול (חמישי) בגרימת מוות ברשלנות ובסיכון חיים או בריאות של קטין. כתב האישום הוגש על ידי טום גיבונס, התובע המחוזי במחוז מדיסון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסתירה את המחלה במשך חמש שנים. אמבר המפשייר ובתה אמילי (צילום: חדשות פוקס)

בתה של המפשייר, אמילי, הייתה רק בת 14 כשמתה בנובמבר האחרון מחמצת קטוטית סוכרתית, סיבוך של סכרת שנגרם ממחסור חמור באינסולין. חולי סכרת מסוג 1 כפי שהייתה בתה של המפשייר לא יכולים לייצר אינסולין והם חייבים לקבלו מבחוץ כדי להצליח לפרק סוכר ולספק אנרגיה לגוף. בהיעדר אינסולין המערכת המטבולית של הגוף משתנה ותוצרי הלוואי של פירוק המולקולות האחרות כוללים רעלנים שבריכוז גבוה גורמים למוות, כפי שנגרם במקרה זה.

מותה של אמילי היה "חסר פשר לחלוטין", מסר גיבונס בראיון לחדשות פוקס.

על פי ההודעה לעיתונות מטעם התביעה, "במסגרת החקירה התברר שאמילי אובחנה לראשונה עם סכרת ב-2013, וכבר סבלה בעבר ממספר סיבוכים רציניים של המחלה כתוצאה מחמצת קטוטית, כולל בפברואר 2018". על פי החוקרים, המפשייר "הייתה מודעת לחלוטין למצב הסוכרתי של בתה אך נקטה צעדים כדי להסתירו ולא נתנה לה את הטיפול הרפואי והתרופות הדרושות, מה שגרם למותה של אמילי".

 

"מוות חסר פשר לחלוטין". התובע טום גיבונס (צילום: חדשות פוקס)

לדברי גיבונס, "לאמבר המפשייר היה את כל המידע והיו כל האמצעים הדרושים כדי לטפל בזה, ובמקום זאת היא בחרה להסתיר את המחלה אפילו מבני המשפחה הקרובים ביותר". על פי הדיווח בחדשות פוקס, המפשייר הסתירה את דבר המחלה אפילו מאביה של הילדה. גיבונס טוען כי בהנתן הטיפול הנכון, מצבה של אמילי היה "בר הישרדות לחלוטין".

בשלב זה לא ברור מה היו מניעה של המפשייר במניעת הטיפול מבתה, כאשר ההערכות הן ששיקולים דתיים לא שיחקו תפקיד בהחלטה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE