הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת השביתה בלוס אנג'לס: משרד החינוך העסיק מאות מורים מחליפים
ארגון המורים טוען שמדובר בצעד לא חוקי, אך מפקח החינוך במחוז לא מוכן שהתלמידים יפספסו ימי לימודים גם אם השביתה תצא אל הפועל ב-10 בינואר: "אכן שכרנו מורים מחליפים, הדאגה העיקרית שלנו היא רווחת התלמידים"

חג המולד הגיע וחלף ותכף תיכנס השנה החדשה, אך מעל לעיר לוס אנג'לס מרחף איום לשביתה מצד המורים ב-LA Unified School District. כשלא נראה ששני הצדדים יגיעו לעמק השווה, השבוע נודע כי משרד החינוך בעיר שכר מאות מורים מחליפים כדי שהלימודים יתקיימו כסדרם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים בעד איגוד המורים, בשבוע שעבר במרכז העיר לוס אנג'לס (צילום: רויטרס)

 

מומחים מסבירים כי מדובר בצעדי התבצרות של משרד החינוך, דבר שככל הנראה מצביע על שביתה ממושכת שעלולה לפגוע גם בתלמידי כיתוב י"ב המתכוננים למבחני הגמר שלהם בחודשים אפריל ומאי. אם אכן תצא אל הפועל, תהיה זו השביתה הראשונה בלוס אנג'לס, מחוז החינוך השני בגודלו במדינה, מאז 1989.

שלשום אמר אוסטין בוטנר, מפקח החינוך במחוז, שמשרדו "עדיין נמצא בשולחן המשא ומתן, אך גם נערך לכך שהמורים לא יגיעו ב-10 בינואר למוסדות הלימוד", ולכן הועסקו כ-500 מורים. "אכן שכרנו מורים מחליפים. גיבשנו תוכניות לימוד לימים שבהם תתקיים השביתה, אבל המטרה שלנו היא לוודא שבתי הספר פתוחים ובטוחים כדי שהתלמידים יוכלו להגיע וללמוד. הדאגה העיקרית שלנו היא רווחת התלמידים", הוא אמר.

 

(צילום: Getty Images)

 

ג'ף גוד, שמייצג את ארגון המורים UTLA, הגיב לדבריו של בוטנר וטען כי יתכן שהוא עבר על החוק: "ארגון המורים שלנו מייצג לא מעט מורים מחליפים, יתכן שזה נוגד את החוק אם משרד החינוך ניסה להעסיקם", הוא אמר. על פי חברי הארגון, במהלך השביתה הצפויה יגיעו המורים בשעות הבוקר והצהריים לבתי הספר השונים כדי לערוך הפגנות.

יש הטוענים שמשרד החינוך מציע סכומי כסף גדולים לאותם מורים מחליפים שמוכנים "לחצות קו": "יש שמועה שמסתובבת לפיה משלמים למורים האלה 500 דולר ביום, הרבה יותר ממה שאנחנו מרוויחים", אמרה קימברלי סלייטר, מורה בבית ספר יסודי בעיר.

שני הצדדים צפויים לשוב לשולחן המשא ומתן בשבוע הבא, אך בשלב זה נראה שהם רחוקים מדי אחד מהשני כדי להגיע להסכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE