הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נמצאו נכדיו של מייסד "לב טהור", שאמם נמלטה מן הכת
האם זה הסוף של הכת המסוכנת שמוציאה שם רע ליהדות? נחמן הלבראנס, בנו ויורשו של מייסד הכת המנוח, נעצר יחד עם שני גברים אחרים, ובצירוף רביעי הם מואשמים בחטיפת אחייניו והברחתם למקסיקו

שלושה מנהיגים נוספים של הכת החרדית הקיצונית "לב טהור" נעצרו באשמת חטיפת ילדים בניו יורק, והילדים אותרו במקסיקו, כשהם בריאים ושלמים. השלושה, ועוד אדם נוסף שנעצר מוקדם יותר מואשמים בחטיפת הקורבנות - ינטה טלר בת ה-14 ואחיה חיים בן ה-12 - בשמונה בדצמבר, מביתם שבאפסטייט ניו יורק, ובהברחתם מחוץ לארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ינטה וחיים טלר. למרבה השמחה, נמצאו בריאים ושלמים (צילום: AP)

 

"כפי שמפורט בכתב האישום, הנאשמים ביצעו חטיפה מבעיתה של שני ילדים באישון לילה, והבריחו את הילדים מעבר לגבול, למקסיקו", אמר התובע הפדרלי ג'פרי ברמן. "למרבה המזל, החוטפים לא היוו תחרות להתמדה של ה-FBI, של משטרת מדינת ניו יורק ושל הרשויות במקסיקו, והילדים חולצו הבוקר לאחר חיפוש בן כמעט שלושה שבועות", הוסיף.

החשוד אהרן רוזנר נעצר בניו יורק ב-23 בדצמבר, ואילו נחמן הלבראנס, מאייר רוזנר ויעקב רוזנר נעצרו ביום חמישי, לאחר שגורשו ממקסיקו בחזרה לניו יורק. על פי התביעה, הארבעה הם מנהיגים בכת החרדית הקיצונית "לב טהור", היושבת בעיקר בגואטמלה.

 

"חטיפה מבעיתה". התובע הפדרלי של הנפה הדרומית בניו יורק, ג'פרי ברמן (צילום: ויקיפדיה)

 

על פי תצהירי ה-FBI לבית המשפט, אמם של הילדים היתה "חברה מרצון" בכת לב טהור אולם נמלטה מן הארגון לאחר שהנהגתו נעשתה קיצונית יותר ויותר. אביה הוא שלמה הלבראנס, שייסד את הכת בירושלים ב-1987. ב-1994 עברה הכת לברוקלין ובאותה שנה הורשע מייסדה בחטיפת ילד בן 13. שלמה הלבראנס ריצה שנתיים מאסר וגורש לישראל, וב-2017 טבע למוות במקסיקו.

לאחר מעצרו עברה הכת למחוז קוויבק שבקנדה, שם בסופו של דבר משכה את תשומת לב הרשויות להזנחת הילדים. בדיקה שערכו אנשי רשויות הרווחה הקנדיים גילתה תנאי מחייה קשים, שכללו חורים ביצפות, מזרנים ספוגי שתן והיעדר צעצועים בכלל. מקנדה נמלטה הכת לגואטמלה, שם שוב נחשפו תנאי מגורים ירודים ומסוכנים והתעללות מסוגים שונים. 

 

כאן התגוררו שטופי המוח של הכת בגואטמלה (צילום: AP)

 

העצור נחמן הלבראנס הוא אחיה של אם הילדים החטופים, והוא מנהיג את הכת מאז מות אביו. בכתב האישום טוענת ה-FBI כי ב'לב טהור' פוגעים בילדים גופנית, מינית ורגשית. שני הילדים נמצאו אתמול (שישי) בבוקר בעיירה טנאנגו דל אייר במקסיקו, וכי ההכנות לאיחודם עם אמם נמצאות בעיצומן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE