הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גובר הלחץ על הישיבות התיכוניות לספק לימודי ליבה
נציב החינוך של העיר ניו יורק, ריצ'ארד קראנזה, קורא לנציבת החינוך של המדינה לכפות על ארבע ישיבות בברוקלין להתיר את כניסתם של מפקחי החינוך העירוניים - או לשלול את תקציביהם

נציב בתי הספר של העיר ניו יורק, ריצ'ארד קראנזה, קרא אמש למקבילתו בממשל המדינה לכפות על ארבע ישיבות תיכוניות בברוקלין לפתוח את שעריהן למפקחי העירייה המנסים לוודא כי המוסדות החרדיים מעניקים לתלמידי החכמים שלהם גם השכלה חילונית בסיסית, שתאפשר להם להתפרנס גם מחוץ לאפשרויות המוגבלות שמציעה קהילתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחת מ-15 ישיבו בוויליאמסבורג לבדה החשודות כי הן לוקחות כספי ציבור ואינן מכינות את התלמידים להתפרנס כראוי (צילום: וול סטריט ג'ורנל)

 

במכתב לנציבת החינוך של מדינת ניו יורק, מאריאלן אליה, האשים קראנזה את המוסדות - שניים בוויליאמסבורג ושניים בבורו פארק - כי סירבו להתיר למפקחי משרד החינוך העירוני להיכנס לתחומיהם 13 פעמים מאז שנת 2015. זוהי התפתחות נוספת בסוגייה זו, שצפויה לצבור תאוצה עם ירידת כוחו הפוליטי של פטרון ונציג הקהילה החסידית באולבני, סנאטור המדינה שמחה פלדר.

קראנזה קרא לאליה לנקוט בצעדים מיידיים כדי לאפשר למשרד החינוך העירוני גישה לבתי הספר. אם יסרבו, אומר קראנזה, על אליה להסיק כי בתי הספר אינם עומדים בדרישות המדינה, דבר שעלול להוביל לשלילת כל תקציביהם הציבוריים.

בתי הספר החרדיים בעיר ניצבים זה זמן רב בפני חשד שהם אינם מספקים את מינימום החינוך הנדרש בידי המדינה ומשאירים את בוגריהם ללא כישורים מספיקים. במיוחד חוששים ברשויות העיר והמדינה כי בתי הספר החרדיים נמנעים מלספק לתלמידיהם השכלה בתחומי האנגלית, המתמטיקה והמדעים.

 

לא מפחד מההשפעה הפוליטית של הקהילה החסידית. נציב החינוך של העיר ניו יורק, ריצ'ארד קראנזה (צילום: גבריאלה באס, ניו יורק פוסט)

 

ממשלו של ראש העיר דה בלאסיו פתח בחקירה באשר לאיכות החינוך המסופקת בישיבות בעיר ב-2015, לאחר שכבודו נכנע לביקורת על כך שהוא נמנע כביכול מעיסוק בנושא מחשש שירגיז את הקהילה החסידית רבת העוצמה הפוליטית בעיר. אולם החקירה נמתחת ומסקנות טרם פורסמו.

הראשונים לחשוף את הבעיה בישיבות היו אנשי ארגון החינוך היהודי החילוני Yaffed, שפירסם רשימה של 39 בתי ספר חרדיים המקבלים מימון ציבורי אולם אינם מספקים חינוך חילוני בסיסי. הארגון בירך על מכתבו של קראנזה וקרא לנציבת החינוך של המדינה אליה להיענות לקריאתו של מקבילה העירוני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE