הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלסטיני-אמריקני נידון למאסר עולם ועבודת פרך בעקבות ניסיון למכור אדמה לישראלים
עיסאם עקל הורשע בבית משפט ברמאללה, למרות דרישת השגריר האמריקני לשחרר אותו. עקל יכול לערער, אך לא נראה שהאווירה ברשות תאפשר לשופטים לרדת מהעץ. העובדה שהיחסים בין הרשות הפלסטינית לבין וושינגטון נמצאים בשפל גם לא מועילים לעקל

בית משפט ברשות הפלסטיני גזר על אזרח אמריקני מאסר עולם משום שמכר אדמה לישראלים. כך הודיעו גורמים ברשות. זאת, לאחר שבחודש נובמבר קרא השגריר האמריקני בישראל, דיוויד פרידמן, לשחרור עיסאם עקל - בעל האזרחות האמריקנית. פרידמן אמר כי כל חטאו של עקל היה שהוא "מכר אדמה ליהודים", ואמר כי מעצרו מנוגד לערכים האמריקניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האזרח האמריקני הורשה בניסיון מכירת אדמה במזרח ירושלים. למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: Shutterstock)

עקל הואשם בניסיון למכור נדל"ן במזרח ירושלים בלי אישור של שותפו העסקי או של הרשות הפלסטינית. זהותו של הרוכש המיועד לא נחשפה.

בית המשפט הפלילי העליון ברמאללה הרשיע את עקל ב"ניסיון לפגוע בחלקים מהאדמה הפלסטינית ולמסור אותה ליישות זרה". הרשויות ברמאללה רואות במכירת אדמה לישראלים עבירה קשה, ולכן בית המשפט הוסיף כי "לאור חומרת ההרשעה, בית המשפט גוזר על המורשע מאסר עולם עם עבודת פרך".

שגרירות ארצות הברית בירושלים סירבה להגיב. משפחתו של עקל, שמכחיש את הטענות נגדו, אמרו כי הם לא ידעו על ההרשעה ועל גזר הדין. עקל נעצר באוקטובר ברמאללה. כך מסר גורם ביטחוני ישראלי.

החוק הפלסטיני אוסר מכירת אדמות ל"ישות עוינת או לאזרחיה". החוק דורש עוד את אישורה של הרשות הפלסטינית על כל עסקת נדל"ן במזרח ירושלים.

מכירת אדמות ברשות הפלסטינית, כולל במזרח ירושלים, מהווה נושא טעון בקרב הפלסטינים, שרואים במאמץ של גורמים בישראל לרכוש אדמה כחלק מזימה להראות בעלות על הארץ.

היחסים בין ארצות הברית לרשות הפלסטינית ראו ימים טובים הרבה יותר בעבר. זאת, לאחר צעדים שנקט הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ובהם סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

 

דרש את שחרורו. שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן

ההחלטה לסגור את נציגות אש"ף לפני כשלושה חודשים באה בהמשך לקיצוצים בכספי סיוע לפלסטינים בסך 200 מיליון דולר, הפסקה מוחלטת של סיוע לארגון אונר"א והגזירה האחרונה, קיצוץ של 25 מיליון דולר של כספי סיוע לבתי חולים במזרח ירושלים, החלטה שהתקבלה לפני יומיים. בממשל טראמפ מאוד לא מרוצים מסירוב הפלסטינים להיכנס למשא ומתן עם ישראל, אותו מנסה ארה"ב ליזום ומנסה להפעיל לחץ על הפלסטינים.

גם העברת השגרירות האמריקאית עוררה כעס רב בקרב הפלסטינים כפי שטען אז סאיב עריקאת: "העברת השגרירות היא מעשה בלתי חוקי, וכזו שתסכל שלום אמתי בין שתי מדינות ריבוניות ודמוקרטיות, ישראל ופלסטין, על בסיס קווי 1967". בולטון צפוי להתייחס להסכם השלום ולטעון כי ארה"ב תומכת בתהליך שלום ישיר ואיתן וכי היא לא תאפשר לבית הדין הבינלאומי או לאף ארגון אחר להגביל את זכותה של ישראל להגנה עצמית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE