הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איגוד עובדים פדרליים לממשל: עבודתנו חיונית? חיוני גם לשלם לנו עליה. בזמן
כשיש השבתה, חלק מהעובדים (380 אלף במקרה זה) נשלחים לחל"ת, וחלק מוגדרים כ"חיוניים" ונאלצים להמשיך לעבוד מבלי לקבל משכורת. איגוד של עובדים פדרליים תובע: זה לא הומני

איגוד של עובדי הממשל הפדרלי תובע את הממשל על דרישתו שעובדים המוגדרים "חיוניים" יעבדו ללא תשלום במהלך השבתת הממשל החלקית. ההתאחדות האמריקאית של עובדי הממשלה (American Federation of Government Employees) טוען כי הממשל מפר את חוק "תקני העבודה ההוגנים" (Fair Labor Standards Act) בכך שהוא כופה על עובדים שהוא רואה כחיוניים לעבוד ללא תשלום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יש חוקים נגד עבודה כפויה, לא? (צילום: Shutterstock.com)

 

כרבע מכלל פעילות הממשל מושפעת מן ההשבתה, כולל סוהרים, סוכני משמר הגבול והסוכנות לאכיפת חוקי מכס והגירה, וסוכני אבטחת תחבורה. כ-380 אלף עובדים ברחבי הממשל הוצאו לחופשה ללא תשלום, ו-420 אלף יעבדו ללא שכר (זמנית. על פי ניסיון העבר, באותה נשימה בה יסיים הקונגרס את ההשבתה, הוא יאשר שכר בדיעבד לעובדים. עם זאת, לא כתוב בשום מקום שזה חייב להיות כך).

AFGE הגישה את התביעה בבית הדין לתביעות פדרליות בשם כל העובדים הממשלתיים המוגדרים חיוניים, כמו גם שני תובעים ששמם ננקב בתביעה: ג'סטין טארוביסקי וגרייסון שארפ, עובדי מחלקת האסירים הפדרלית. נשיא האיגוד, ג'יי. דייויד פוקס, כינה את הדרישה כי אפילו עובד פדרלי אחד יעבוד מבלי לקבל שכר "א-הומנית".

"גיבורינו הלאומיים, חברי AFGE ובני משפחותיהם ראויים להגינות הבסיסית שבידיעה מתי תיכנס המשכורת הבאה שלהם ושהם בוודאות יקבלו שכר על עבודתם", אמר, והוסיף כי רבים מן המושפעים על ידי ההשבתה הם יוצאי צבא או עובדי מערכות אכיפת החוק. "מטרתנו היא לכפות על הממשל והממשלה לשפות את כל העובדים הפדרליים".

 

זה לא כל-כך נעים לראות מוזיאון סגור. תכננתם לפתוח קצת את הראש במוזיאון הלאומי (המהמם) של ארה"ב? כמו העובדים מולני השכר, תצטרכו פשוט לחכות (צילום: Passport to Eden)

 

בינתיים, לאחר שישה ימי עסקים של השבתה, מתחילים במשרדים הנפגעים להרגיש את התהדקות החגורה, לאחר שהכספים העודפים בהם השתמשו מאז שהברז הפדרלי נסגר אזלו. מחר ייסגרו לציבור המוזיאון הלאומי סמית'סוניאן בוושינגטון הבירה וגן החיות הציבורי, ולא יוענקו עוד מענקים לבניית דיור ומבני ציבור, הלוואות לחקלאים ועוד.

רשויות מס ההכנסה, שגם כך נערכו לעונת דיווח עמוסה במיוחד לאור השינויים הרבים כתוצאה מחוק המס החדש, צופים עיכובים בעיבוד דיווחי המס וההחזרים. אם לא ייפתר המשבר עד ה-11 בינואר, צפויה ההשבתה להתחיל להשפיע גם על עבודת מערכת המשפט בכללותה. כבר החל מהשבוע לא יונפקו מניות חדשות עד לתום ההשבתה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE