הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרגל או סתם תייר? פרשת מעצר האמריקאי ברוסיה ממשיכה לעלות סימני שאלה
לאחר שבערב יום שישי הודיעה רוסיה שעצרה את פול וילן, נחת לשעבר, בטענה שריגל כנגד המדינה, השבוע הסביר אחיו כי הוא הגיע למוסקבה מכיוון שהוזמן לחתונה. "אנחנו מאוד דואגים לשלומו", הוא אמר. רבים קישרו בין הפרשה לבין פרשת מריה בוטינה

משפחתו של פול וילן, האזרח האמריקאי שנעצר בשבוע שעבר במוסקבה בחשד לריגול, טוענת שהוא נסע למדינה כדי להיות נוכח בחתונה שאליה הוזמן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פול וילן (צילום: מש' וילן)

 

כזכור, וילן נעצר בשישי האחרון ע"י שירות הביטחון הפדרלי (FSB) בחשד ש"ביצע פעולות ריגול", אך הבוקר אחיו של וילן דחה על הסף את האפשרות שאחיו, נחת לשעבר, ריגל במדינה. בהודעה שמסר ה-FSB נאמר כי אם יימצא אשם, וילן עלול להישלח למאסר של 10 עד 20 שנים. "אנחנו מאוד דואגים לשלומו, הוא בסך הכל רצה לבלות בחתונה. אנחנו סומכים על הרשויות הרוסיות שיכבדו את זכויותיו", אמר דיויד וילן, אחיו של פול. עוד סיפר כי "העובדה שאנחנו יודעים שהוא לא מת מרגיעה אותנו. בהתחלה לא הצלחנו ליצור איתו קשר ודאגנו. אנחנו עדיין דואגים, אבל לפחות הוא בחיים". 

לאחרונה, מספר כתבי אישום הוגשו כנגד אזרחים וחברות של רוסיה, לרבות פרשת מריה בוטינה המואשמת שניסתה להסתנן אל חוגים פוליטים שמרניים. הרשויות ברוסיה מתייחסות אל בוטינה כאל קורבן, ויש הטוענים שמעצרו של וילן מהווה נקמה על כך. לאחר מעצרו של וילן, משרד החוץ האמריקאי פרסם הודעה ובה נאמר כי "אנו מודעים למעצרו של אזרח אמריקאי ע"י הרשויות הרוסיות. קיבלנו הודעה רשמית ממשרד החוץ הרוסי. על פי אמנת וינה בדבר יחסים דיפלומטיים, על רוסיה לאפשר לעצור להיפגש עם נציגי השגרירות. העברנו את בקשה זו לגורמים הרלוונטים, ואנו מצפים מהממשל הרוסי לאפשר ביקור זה", כלשון ההודעה.

וילן נולד בקנדה להורים בריטים, אך כיום גר במישיגן לאחר שהשלים שירות בחיל הנחתים (מארינס). במשך השירות, הוא נשלח מספר פעמים למשימות מיוחדות בעיראק, כך על פי אחיו. מהמשפחה נמסר כי הם נמצאים בקשר עם חברי הקונגרס הרלוונטים אליהם, כמו גם עם השגרירות האמריקאית במוסקבה ועם משרד החוץ בוושינגטון.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE