הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפל עדכנה את תחזית הרווח לרבעון הראשון, המניה צנחה
פער של 5 עד 9 מיליארד דולר בין התחזית לרווח הצפוי בפועל גרם לירידה גדולה בשווי המניה במסחר שלאחר סגירת הבורסה. מומחים מזהירים כי ההשפעה האמיתית תורגש עם חידוש המסחר. מנכ"ל אפל טים קוק: "ציפינו לאתגרים, אבל לא יכולנו לחזות את עומק ההאטה"

אפל הורידה את התחזית הכלכלית שלה לרבעון הראשון של שנת 2019, כך עולה ממכתב שנשלח למשקיעים על ידי מנכ"ל החברה טים קוק, וצופה כי רווחיה יהיו נמוכים מאלה שחזתה בתחילת הרבעון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום: Getty Images)

 

המסחר במניה הופסק לאחר שאפל דיווחה כי צפויה הודעה דרמטיתף זמן קצר לאחר סגירת הבורסה הרשמית (4:00 אחרי הצהרים, שעון חוף מזרחי). כעבור כ-20 דקות ולאחר פרסום תחזית הרווח הנמוכה הוחלט לחדש את המסחר, אז צנחה המניה ב-7% תוך דקות ספורות.

על פי ההודעה של קוק, אפל צופה הכנסה של 84 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2018, נמוכה משמעותית מהתחזית שעמדה על 89-93 מיליארד דולר. לדברי החברה, הסיבה להכנסות הנמוכות מהצפוי היא שילוב גורמים שונים, חלקם קשורים באפל עצמה וחלקם באירועים מאקרו-כלכליים וגלובליים, בעיקר ההאטה בצמיחה בסין. "אמנם ציפינו לאתגרים בשווקים מסוימים, אבל לא יכולנו לחזות את עומק ההאטה הכלכלית, בייחוד בסין", כתב קוק.

היקף המכירות של מכשיר הדגל של החברה, האייפון, הוא זה שפגע באפל בצורה קשה: "ההכנסות שנבעו ממכירת אייפונים ירדו, בעיקר בסין, והן הסיבה העיקרית לשינוי התחזית. אבל חשוב לזכור, מוצרים שאינם אייפונים (שירותים, מחשבי מאק, אייפד ושעונים חכמים) רשמו עלייה של כמעט 19% בגובה המכירות", כתב קוק.

עוד עידכנה החברה כי הרווח הגולמי צפוי לעמוד על 38%, הוצאות ההפעלה צפויות לעמוד על 8.7 מיליארד דולר וגובה המיסוי הצפוי הוא 16.5%. כאמור, המנייה איבדה מערכה לאחר במסחר שלאחר הסגירה, אך מומחים מעריכים כי המכה האמיתית תגיע ביום חמישי כאשר המסחר יפתח מחדש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE