הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תנ"ך, ספר קוראן וחוקת ארה"ב: גיוון דתי עצום בקרב חברי הקונגרס החדש
מאות חברי קונגרס הגיעו לוושינגטון השבוע כדי לפתוח את המושב ה-116, ביניהם יהודים, מוסלמים, נוצרים ונוספים. על פי החוק, לא חובה לבחור בספר קודש, ועל כן חלק מחברי הקונגרס נשבעו אמונים על חוקת ארה"ב

השבוע הושבע הקונגרס ה-116 המציג מספר שיא של נשים ובני מיעוט, והוכחה לכך ניתנה בגיוון בספרי הקודש ואחרים שעליהם נשבעו אמונים חברי הקונגרס החדשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגיוון הדתי כפי שבא לידי ביטוי בכמות ספרי הקודש (ואחרים) השונים (צילום: כריס טרנר, כתב CNN)

 

בארה"ב קיימת הפרדה בין דת למדינה, ועל כן מי שנשבע אמונים לתפקיד ממשלתי יכול לבחור באיזה ספר הוא רוצה לעשות שימוש. השבוע עשו שימוש בלא פחות מ-15 ספרי קודש שונים, כמו גם ספרים ומסמכים אחרים. ביניהם ניתן למצוא את התנ"ך היהודי, הברית החדשה, ספר קוראן ועותק של חוקת ארה"ב.

ראשידה טלייב, חברת קונגרס ממוצא פלסטיני, עשתה שימוש בספר קוראן של הנשיא השלישי של ארה"ב, תומאס ג'פרסון. "זוהי הוכחה שהאיסלאם היא חלק בלתי נפרד מארה"ב מזה תקופה ארוכה", היא אמרה.

שלא טעו, רוב חברי הקונגרס הם עדיין נוצרים, אך הגיוון הדתי רק הולך וגדל. 88% מכלל חברי הקונגרס (הסנאט ובית הנבחרים יחדיו) מזדהים כנוצרים. מתוך 253 חברי המפלגה הרפובליקנית בקונגרס הנוכחי, רק שניים (דייוויד קוסטוף מטנסי ולי זלדין מניו יורק) אינם מזדהים כנוצרים.

בקרב המפלגה הדמוקרטית, 220 מתוך 281 מזדהים כנוצרים. מתוך 61 חברי הקונגרס שנותרו ניתן למצוא כ-30 יהודים, 3 מוסלמים, 3 שייכים לדת ההינדואיזם, 2 לדת הבודהיזם ושניים שייכים לאוניברסליזם אוניטריאני, תנועה דתית פלורליסטית. 18 חברי קונגרס סירבו לחשוף את דתם ואחד הסכים לומר שהוא אתאיסט.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE