הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שביתת בתי הספר בלוס אנג'לס מתקרבת, כך יושפעו 600 אלף התלמידים
אם לא יקרה דבר בלתי צפוי, מחר יפתחו עשרות אלפי המורים במחוז בשביתה לאחר חודשים ארוכים של מו"מ מול משרד החינוך. נשיא ארגון המורים: "חפצים בהסכם שישרת את התלמידים"; דוברת משרד החינוך: "נפתור את הבעיות כשהן יגיעו"

מחוז החינוך השני בגודלו בארה"ב נערך לפתיחתה של שביתה לאחר שהמו"מ הלילי הסתיים בפערים גדולים, כך נמסר הן מארגון המורים של לוס אנג'לס (UTLA) והן ממשרד החינוך במחוז (Los Angeles Unified School District). בסביבות השעה 12:00 בצהריים הודיע ארגון המורים שהסכים לדחות את השביתה עד יום שני הבא, ה-14 בינואר, וזאת מכיוון שמרחף סימן שאלה גדול על החוקיות של המהלך. היום יכריע בית המשפט אם ארגון המורים הודיע על השביתה באופן רשמי עשרה ימים לפני המועד כפי שנדרש בחוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ארגון המורים עורך הפגנות רבות ברחבי לוס אנג'לס בחודשים האחרונים (צילום: אן. בי. סי.)

 

כבר שנים ארוכות ש-30 אלף החברים בארגון המורים מלינים על גודל הכיתות, השכר הנמוך ומחסור עצום ביועצים ואחיות, ונראה שכעת אין מנוס מלבד השביתה. משרד החינוך ניסה למנוע את הצעד הקיצוני והציע להתפשר על מספר נושאים, אך ארגון המורים טוען שלא מדובר במספיק ועל כן הוא צפוי לפתוח בשביתה בפעם הראשונה מזה 30 שנים. 

"אנו חפצים בהסכם שישרת את התלמידים, כזה שלא שם אותנו במצב שאנחנו צריכים ללמד 50 תלמידים בכיתה וכזה שלא מגיע למצב שבו ישנה אחות רק פעם אחת בשבוע, דבר שקורה ב-40% מבתי הספר במחוז", אמר אלכס קפוטו-פרל, נשיא ארגון המורים UTLA.

אם השביתה אכן תצא אל הפועל, הלימודים ימשיכו כסדרם חרף העובדה ש-32 אלף המורים ואנשי הצוות לא יגיעו למוסדות הלימוד. כ-2,000 אנשי חינוך, בנוסף למאות מורים מחליפים, יעבירו את השיעורים בעבור 600 אלף התלמידים הלומדים ברחבי המחוז. ובכל זאת צפויים שיבושים מסוימים ויתכן כי שיעורים ספציפיים לא יועברו: "נתייחס אל כל מקרה באופן פרטני, נצטרך לפתור את הבעיות כשהן יגיעו", אמרה שנון הבר, דוברת משרד החינוך במחוז.

 

אלכס קפוטו-פרל, נשיא ארגון המורים: "אנו חפצים בהסכם שישרת את התלמידים" (צילום: UTLA)

 

באופן אירוני לחלוטין, שני הצדדים מסכימים שחייבים להפחית בכמות התלמידים בכל כיתה ולהגדיל את שכר המורים, אך הפערים ביניהם באים לידי ביטוי במימון של תוכנית זו. חברי ארגון המורים רוצים שמשרד החינוך ישתמש בעודף התקציבי שמחזיק (לדבריו מדובר ב-1.86 מיליארד דולר) כדי להעסיק אחיות ויועצים וכדי להגדיל את שכר המורים ב-6.5%. "המו"מ בינינו נמשך מאז אפריל 2017.

למרות שיש 1.86 מיליארד דולר בקופתו, משרד החינוך טוען שאין לו תקציב כדי לממן העלאת שכר למורים", כתב ארגון המורים בהודעה שפורסמה השבוע. מאידך, אנשי משרד החינוך טוענים שהסכומים שעליהם מדברים המורים אינם מציאותיים: "תקציב החינוך בקליפורניה הוא תלת-שנתי. בין יולי 2018 לבין יולי 2021 אנחנו נוציא 24 מיליארד דולר בחינוך התלמידים, לרבות 1.8 מיליארד הדולר שנותרו בקופתנו", כלשון ההודעה.

שני הצדדים מפצירים בהורים להיות בקשר עם נציגי בית הספר כדי לדעת אם השביתה אכן מתרחשת ועד כמה היא תפגע בתוכנית הלימודים. במקביל לכך, אתמול הודיעה חברת LA Metro, המפעילה של מערך התחבורה הציבורית בעיר, שהיא תציע נסיעות בחינם לתלמידים במידה והשביתה אכן תצא אל הפועל. כל מי שיציג תעודת תלמיד בין השעות 5:00 בבוקר ל-7:00 יוכל לנסוע בחינם בקו הזהב, הכחול, הירוק ו-Expo.

 

LA Metro תציע נסיעות בחינם בחלק מהקווים למי שיציג תעודת תלמיד (צילום: Shutterstock)

 

"אנחנו רוצים לסייע לאותם תלמידים שיושפעו מהשביתה ושעלולים להישאר בבית. נעניק להם דרך קלה יותר להגיע לפארקים, מוזיאונים, ספריות ועוד", הודיעה החברה אתמול.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE