הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמלו נלחם בגנבי הדלק ומאיים על שולחן הסופרבול המסורתי
אם היה דבר כזה "קערה של סדר סופרבול", הגוואקמולי היה אחד ממרכיביו היסודיים. אבל אם מחסור בדלק במקסיקו לא ייפתר בקרוב, ייתכן שהאוהדים יצטרכו לטבול את הטורטייה צ'יפס במשהו אחר במסיבה הגדולה

תחנות הדלק בלפחות שש מדינות במקסיקו, כולל מחוז הבירה, יבשות מזה מספר ימים. הדבר גרר הזדעקות ציבורית נרחבת בשכנה מדרום, וישנו חשש לפגיעה מסיבית ביצוא החקלאי. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת שהמחסור בדלק במקסיקו עלול לחבל בתוכניות האמריקאיות למסיבות סופרבול כהלכתן אם עשרות אלפי טונות של אבוקדו לא יוכלו לחצות את הגבול צפונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סופרבול בלי גואקמולה זה כמו סדר פסח בלי חרוסת

 

לאור העובדה שבשבוע של הסופרבול לבדו נאכלים ברחבי ארה"ב יותר ממאה טונות של אבוקדו מקסיקאי, נראה שהכותרת "גואקפוליפסה עכשיו" שנתנו באתר האוכל "איטר" אינה מוגזמת. המחסור בדלק כבר החל לחבל בהסעת עובדים לקטיף ושינוע הפרי הקטוף בתוך מקסיקו, למיון בטרם יצוא.

המצב הולך ומתגבש לכדי המשבר הפוליטי הראשון בכהונתו של הנשיא הטרי אנדרס מנואל לופז אוברדור. "אמלו", כפי שהוא מכונה, שנכנס לתפקידו בחודש שעבר, קורא לציבור לשמור על קור רוח ועומד על כוח שאין מחסור בדלק - רק שינוי באמצעי ההפצה.

 

ואיזה מסכנים האוהדים (צילום: YouTube)

 

"אני מבקש מהאנשים לעזור לנו במידת יכולתם, לנהוג בשיקול דעת, בשלווה, מבלי להיתפס לפאניקה, מבלי לשים לב למידע שנועד לגרום לחרדות", אמר לופז אוברדור. הממשל החדש סגר מספר צינורות דלק מרכזיים בניסיון להיאבק במגיפה של גניבת דלק, שלדברי הנשיא עלתה למקסיקו שלושה מיליארד דולר אשתקד.

"יהיה קל לפתוח את הצינורות ולומר "המצב חזר להיות נורמלי", אמר. "אבל פירושו של דבר יהיה לקבל, לסבול את השוד. אנחנו לא נעשה זאת. אנחנו נעמוד בפני כל הלחצים המופעלים עלינו". חברת הנפט הלאומית פמקס טוענת כי שיטת ההפצה החדשה נושאת בחובה יתרונות ארוכי-טווח שיבטלו כל עלות בטווח הקצר.

 

"בלי להיתפס לפאניקה". משבר ראשון לנשיא הטרי, מנואל לופז אוברדור (צילום: סקיי ניוז)

 

"יש לשים קץ לגניבת הדלק. זהו שוד ישיר של הריבונות הלאומית. יש מספיק דלק. עם זאת, כדי לשים קץ לפשע, עלינו לנקוט בצעדים דראסטיים המחייבים את תמיכתם של כל אזרחי מקסיקו. זוהי מצוקה זמנית למען תועלת קבועה", נאמר בסרטון וידאו שפרסמה החברה אתמול (רביעי) בטוויטר.

המקסיקאים זועמים על התורים הארוכים בתחנות הדלק אבל גם לוקחים את העניין בהומור, וסרטון שהראה להקה שבאה לתחנת דלק להנעים את זמנם של התקועים בהמתנה לנוזל היקר הפך ללהיט ויראלי. גניבות הדלק הפכו לשערוריה לאומית בעקבות פיצוצים בצינורות שנקשרו לתופעה הפלילית. פיצוץ אחד כזה ב-2010 הביא למותם של 28 בני אדם. מומחים טוענים גם כי גניבת הדלק מהווה מקור הכנסה חשוב של קרטלי הפשע הגדולים במדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE