הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות ההשבתה: טרמינל בנמה"ת של מיאמי ייסגר לסירוגין
יותר ויותר עובדי ה-TSA מדווחים על מחלות ולא מופיעים לעבודה, ואין כעת כוח אדם ע"מ להחזיק ב-11 נקודות הבידוק. אי לכך, הוחלט לסגור את טרמינל G החל מהשעה 1:00 בצהריים בשלושת הימים הקרובים. בשבוע הבא תיערך הערכה מחדש שתקבע אם להמשיך במהלך

טרמינל G של נמל התעופה הבינלאומי של מיאמי ייסגר, באופן חלקי לכל הפחות, בימים הקרובים בעקבות ההשבתה הפדרלית שפוגעת בשכרם של מאבטחי הנמל, השייכים למנהל הביטחון התעבורתי (TSA).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עובדי ה-TSA באחד מ-11 נקודות הבידוק בנמה"ת של מיאמי (צילום: AP)

 

אתמול החלו מספר עובדים של המנהל להפגין על כך שהם נאלצים לעבוד ללא שכר, ונראה שההחלטה שהתקבלה בנמה"ת במיאמי היא תוצאה ישירה של המחסור בכוח אדם. בשלב זה, ההחלטה תקפה לשלושת הימים הקרובים (שבת עד שני), ולמעשה כל הטיסות אל טרמינל G יופסקו החל משעה 1:00 אחר הצהריים, ויועברו לשערים חלופיים בטרמינלים הסמוכים, F ו-H.

ההשבתה הפדרלית נכנסה היום אל יומה ה-21, דבר שאומר ש-51,000 עובדי ה-TSA לא יקבלו משכורת כפי שציפו. אומנם הם יקבלו את השכר כאשר ההשבתה תסתיים, אך רבים מהם טוענים שבינתיים הם מתקשים לעמוד בהוצאות, בייחוד לאחר חודש דצמבר שבו המשפחה האמריקאית הממוצעת מוציאה יותר כסף מכל חודש אחר.

 

נמל התעופה של מיאמי, נחשב לעורק תחבורה ראשי בארה"ב (צילום: רויטרס)

 

גרג צ'ין, דובר נמל התעופה, מסר הבוקר שכמות הפעמים שבהן עובדי ה-TSA מדווחים על מחלה ואינם מופיעים לעבודה הוכפלה בימים האחרונים כאשר רוב העובדים הבינו שלא יקבלו את שכרם. מנהלי האבטחה בנמל התעופה חששו שאין ברשותם כוח אדם שיכול לעבוד בצורה בטוחה ב-11 נקודות של בידוק ביטחוני הפרוסות ברחבי השדה. "הרגשנו שעלינו לקבל החלטה לפני סוף השבוע", הוא אמר. עוד סיפר צ'ין כי טרמינל G הוא השקט ביותר מבין הטרמינלים השונים, ומתוכננות 12 טיסות שיעברו בו אחרי השעה 1:00 בצהריים. לכן, הסביר צ'ין, התקבלה ההחלטה לסגור דווקא את הטרמינל הזה. בשבוע הבא תתבצע הערכה מחדש ויוחלט אם להמשיך בסגירה.

נמל התעופה של מיאמי מדורג במקום ה-12 בארה"ב ו-40 ברחבי העולם מבחינת תנועת נוסעים, והוא נחשב לעורק תחבורה ראשי המחבר בין דרום-מזרח ארה"ב לבין אמריקה הלטינית ואירופה. בכל יום ישנן מעל לאלף טיסות ל-167 יעדים ברחבי העולם. חברת התעופה "אמריקן איירליינס" מחזיקה בבסיס גדול בנמל ומפעילה טיסות רבות ממנו. מעבר לכך, הנמל משמש כבסיס למטוסי מטען רבים וסחורות רבות מגיעות מדרום אמריקה ואסיה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE