הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שופטת ביהמ"ש העליון צפויה להמשיך להיעדר מהדיונים בשבוע הבא
בעיות הבריאות של רות ביידר גינסברג ממשיכות למנוע ממנה להשתתף, אף מקורביה מסרו שהיא עובדת מהבית וצופה לשוב לביהמ"ש העליון בהקדם. בשבוע הבא יערכו 3 דיונים כאשר אחריהם יצאו לחופשה

רות ביידר גינסברג, שהשבוע נעדרה מדיון של בית המשפט העליון של ארה"ב לראשונה במהלך כהונתה, צפויה להמשיך בהיעדרותה גם בשבוע הבא, כך מסרו מקרובים לשופטת בת ה-85.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השופטת רות ביידר גינסבורג (צילום: AP)

 

כזכור, יממה לאחר חג המולד דווח כי גינסברג עברה ניתוח להסרת גידול סרטני, והשבוע נמסר מלשכתה שהיא "מתאוששת בצורה טובה, אך צפוי לנוח בשבוע הבא לפני שתשוב לביהמ"ש". קארתי ארברג, הדוברת האישית של השופטת, מסרה שהיא ממשיכה לעבוד מהבית. "הניתוח היה מוצלח והיא ממשיכה להתאושש. בדיקות שנעשו אחרי הניתוח לא העלו ממצאים חריגים ואין צורך בטיפולים נוספים מאחר ולא נמצאו שאריות של המחלה", אמרה ארברג. 

בשבוע הבא יתקיימו שלושה דיונים בבית המשפט כאשר אחריהם השופטים יצאו לחופשה של חודש. ב-19 בפברואר בית המשפט העליון ייצטרך להכריע בנוגע לסוגייה שהועלתה ע"י הממשל בראשות הנשיא טראמפ, שחפץ בהוספת שאלה על המצב החוקי של אזרחים במהלך מפקד האוכולוסין שצפוי להיערך בשנה הבאה.

גינסבורג, שופטת יהודייה וליברלית, הפכה לאחד הסמלים במערכת המשפט האמריקאית לאחר שבשנה שעברה חגגה 25 שנות כהונה בבית המשפט העליון. בעבר טענה השופטת כי תמשיך בכהונתה עד שהיא תרגיש שהיא אינה מסוגלת למלא את התפקיד, אך לאחרונה ציינה שהיא רואה את עצמה ממשיכה בכהונה בחמש השנים הקרובות, לכל הפחות. בשל מצבה הבריאותי, דמוקרטים רבים טענו עוד בזמן כהונת הנשיא הקודם, ברק אובמה, שעל גינסבורג לפרוש לגמלאות כדי שהנשיא הדמוקרטי יוכל לבחור בשופט ליברל שיחליפה. כעת החשש הגדול של הדמוקרטים הוא שתינתן לנשיא טראמפ האפשרות למנות שופט חדש בפעם השלישית במהלך כהונתו. כזכור, הנשיא טראמפ מינה את השופטים ניל גורסיץ' (2017) וברט קאבנאו (2018) לתפקיד הבכיר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE